Dziś jest czwartek, 2 kwiecień 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 4.1917 +0.52% 1EUR 4.5769 +0.16% 1GBP 5.2075 +0.94%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Targi Pneumatyki, Hydrauliki, Napędów i Sterowań KIELCE FLUID POWER
więcej
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
21 kwiecień 2020
Targi Expopower 
więcej
23 kwiecień 2020
Seminarium EX - edycja XIV 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Nadchodzi boom na rynku infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie

23 maj 2011.

Do roku 2017 w Europie powstanie ponad 2 miliony publicznych punktów ładowania EV.

Warszawa, 23 maja 2011 - Pojazdy elektryczne (ang. electric vehicles - EV) od kilku lat cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony wielu rządów europejskich, króre starają się promować rozwój infrastruktury potrzebnej do ładowania EV. Z badań Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, wynika, że rozwój rynku infrastruktury EV będzie przebiegał w bezprecedensowym tempie - do roku 2017 w Europie można się spodziewać powstania ponad 2 milionów punktów ładowania, z czego 3% będą stanowić szybkie i indukcyjne rozwiązania ładowania DC-DC.

Z najnowszego raportu Frost & Sullivan pt. "Analiza strategiczna infrastruktury stacji ładowania EV w Europie" wynika, że znaczący rozwój tego rynku: od mniej niż 10 000 publicznych punktów ładowania istniejących w roku 2010 do prognozowanych ponad 2 milionów w 2017, będzie w dużej mierze spowodowany zachętami i inicjatywami rządowymi.

Według analityków zespołu ds. motoryzacji Frost & Sullivan "w ciągu najbliższych 7 lat rządy krajów Europy Zachodniej przeznaczą na stacje ładowania około 700 mln EUR. Będzie to jeden z głównych czynników wpływających na gwałtowny rozwój publicznej infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych".

Przybliżona wartość całości inwestycji w Europie dotyczących budowania infrastruktury potrzebnej do ładowania EV w ciągu najbliższych 7 lat będzie prawdopodobnie wynosić około 5 mld EUR. Stosunek liczby samochodów do liczby stacji ładowania wynosi obecnie w Europie 2,5, jednak do roku 2017 wartość ta spadnie do 1,8.

"Władze  w krajach Europy Zachodniej oferują klientom szereg zachęt do zakupu EV" - stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. "Zachęty te obejmują obniżenie ceny zakupu pojazdu, ulgi i zwolnienia podatkowe oraz inne korzyści, takie jak m.in. zwolnienie z opłaty za wjazd do centrum miasta, darmowe parkowanie i możliwość korzystania z wydzielonych pasów".

"Niestety, polski rynek samochodów elektrycznych nie będzie należał do europejskiej czołówki w najbliższej przyszłości" - komentuje Vitaly Bielskiy, analityk ds. rynku motoryzacyjnego z warszawskiego oddziału Frost & Sullivan. "Głównym powodem jest brak rządowego wsparcia dotyczącego rynku samochodów elektrycznych czy hybrydowych oraz brak poważnych inwestycji w rozwój infrastruktury ładowania, jakie mają miejsce w Europie Zachodniej. Z tego względu pojazdy elektryczne - nowe lub przerobione na elektryczne = będą nabywane głównie przez firmy, które promują swoją dbałość o środowisko, oraz zamożne osoby prywatne, zainteresowane zaawansowanymi technologiami".

"Jednak wejście dzisiaj na polski rynek pojazdów elektrycznych" - dodaje Vitaliy Belskiy - "jest dobrym posunięciem dla tych firm, które oferują kompleksowe usługi w tym segmencie, takie jak usługi ładowania lub leasing samochodów czy baterii.  Słabe nasycenie rynku pozwoli na uzyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej w perspektywie długoterminowej".

"Koszty wyprodukowania i instalacji pojedynczej stacji ładowania mogą wynosić nawet 6 tys. EUR, co oznacza, że wyposażenie całego miasta w stacje ładowania wiąże się ze znacznymi inwestycjami" - dodają analitycy Frost & Sullivan. "Co więcej, czas powolnego ładowania wynoszący od 6 do 8 godzin oznacza, że potrzeba większej ilości stacji ładowania w celu zapewnienia stałej dostępności".

"Przyjęcie koncepcji, takich jak szybkie ładowanie DC-DC, jest niezbędne w celu znaczącego skrócenia czasu ładowania" - podsumowują analitycy Frost & Sullivan. "Stacja ładowania DC-DC będzie mogła ostatecznie produkować własną energię ze źródeł odnawialnych, zapewniając dodatkowe korzyści".

Jeśli chcieliby Państwo otrzymać więcej informacji dotyczących "Analizy strategicznej infrastruktury stacji ładowania EV w Europie', prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, na adres joanna.lewandowska@frost.com. W zapytaniu prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych.

Strategiczna Analiza Europejskiej Infrastruktury Stacji Ładowania EV jest częścią programu Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pt.  Motoryzacja i Transport, który obejmuje również analizy prowadzone na następujących rynkach: Pojazdy Elektryczne: Europejskie Badanie Konsumenckie - Menedżerowie Flot i Kierowcy, Pojazdy Elektryczne: Europejskie Badanie Konsumenckie - Pojazdy Pasażerskie do Użytku Prywatnego oraz Analiza Strategiczna Europejskiego i Północnoamerykańskiego Rynku Lekkich, Średnich i Ciężkich Komercyjnych Pojazdów Elektrycznych i Autobusów. Wszystkie badania zawarte w subskrypcji dostarczają szczegółowych danych na temat możliwości rynkowych oraz trendów w branży, ocenionych w oparciu o szczegółowe wywiady przeprowadzone z uczestnikami rynku.



O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl