Dziś jest wtorek, 22 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8408 +0.26% 1EUR 4.2792 +0.04% 1GBP 4.97 -0.02%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Pierwszy surowy wagon Inspiro.

8 sierpień 2012.

Gotowe są już pierwsze moduły przyszłych pociągów dla warszawskiego metra. Produkcja 35 pociągów Inspiro jest w toku.

Z udziałem przedstawicieli klienta - firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o., miasta Warszawy oraz dziennikarzy odbyła się 25 lutego prezentacja pierwszego surowego wagonu w wiedeńskiej fabryce Siemensa. To był ważny moment realizacji projektu.

Przewoźnik, Metro Warszawskie Sp. z o.o., zamówił 35 sześciowagonowych składów, które dostarczy konsorcjum składające się z firm globalnego koncernu Siemens oraz polskiego producenta pojazdów szynowych ? firmy Newag. Pociągi Inspiro będą przewozić pasażerów pierwszej oraz nowo budowanej drugiej linii warszawskiego metra.

Obie strony, zarówno Siemens jak i klient, podkreślają przede wszystkim, że główne zalety wybranej w przetargu konstrukcji to niskie zużycie energii oraz znaczące ułatwienia w zakresie obsługi i konserwacji pojazdów. ?Inspiro pod względem zużycia energii jest jedną z najnowocześniejszych konstrukcji metra na świecie. Jest to bardzo ważne na tle globalnych tendencji dotyczących życia  na Ziemi.  Ponad 50% populacji mieszka w miastach i zaludnienie miast ciągle rośnie. Ludność miast zużywa ok ? całego  zapotrzebowania ludzkości na energię? ? powiedziała Sandra Gott-Karlbauer, Dyrektor całego Działu Metro, Coaches and Light Rail Siemensa w Wiedniu. Prezentowane pierwsze moduły pociągu są jednocześnie pierwszymi elementami nowej platformy koncepcyjnej opracowanej przez Siemensa i prezentowanej pod nazwą Inspiro. Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, wykorzystującym te nowoczesne pociągi.

Oczywiście najczęściej stawiane przez dziennikarzy pytania dotyczyły tego,  kiedy będzie można zobaczyć gotowe pociągi Inspiro. Dostawa pierwszego składu do Centrum Testowego Siemensa w Wildenrath Wegberg w Niemczech planowana jest na jesień 2012 roku, tak aby przygotować go do przeprowadzenia procesu homologacji w Polsce. Koncepcja Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały stosowane do wykończenia wnętrza wagonów podlegają w ponad 95%recyklingowi, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie.

?Tym, co wyróżnia Insprio, są po pierwsze niskie zużycie energii, po drugie niskie koszty eksploatacji, po trzecie innowacyjność konstrukcji zaprojektowanej wspólnie z BMW Design Works, tak aby najnowsze trendy stosowane przy produkcji samochodów zostały zaimplementowane w konstrukcjach wagonów? ? stwierdza Josef Felkel-Högler, dyrektor jednostki odpowiedzialnej za produkcję wagonów i pociągów metra ( Siemensa w Wiedniu.)
 

?Oczywiście doceniamy nowoczesny projekt pociągów Siemensa, ale dla nas, jako operatora warszawskiego metra, istotna jest również kwestia niższych kosztów eksploatacji i długich okresów między przeglądami? ? potwierdził Jerzy Lejk, Prezes Zarządu Metro Warszawskie Sp. z o.o. Okresy między rutynowymi przeglądami Inspiro zostały znacznie wydłużone. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie, w którym zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach każdego wagonu. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Warszawskie pociągi Inspiro będą łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Wnętrza pojazdów będą odpowiadać wymogom i wytycznym Zarządu Transportu Miejskiego. ?To zupełnie nowa generacja pociągów.? ? powiedział Leszek Ruta, Dyrektor ZTM.

Wszyscy uczestnicy prezentacji byli pod wrażeniem wiedeńskiej fabryki, która produkuje pierwsze 10 pociągów Inspiro. Także obecni przedstawiciele firmy Newag, partnera konsorcjum, który przejmie produkcję i montaż kolejnych. Zakłady Siemensa w wiedeńskiej dzielnicy Simmering są światowym potentatem w produkcji wagonów, pociągów i pojazdów szynowych. To również ważny ośrodek konstrukcyjny inżynierii kolejowej Siemensa. Tu powstają najnowocześniejsze pojazdy przeznaczone m.in. dla komunikacji miejskiej. Tu jest też realizowany cały nadzór nad procesami, które obejmują całość produkcji, poczynając od procesów badawczo-rozwojowych, projektowych, poprzez prace inżynierskie, konstrukcję i montaż, aż po testy odbiorowe i logistykę. Pojazdy szynowe produkowane są stali nierdzewnej oraz dużych profili aluminiowych z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Do spawania profili wagonów wykorzystywane są specjalne roboty o wysokiej wydajności.

Ostateczny montaż odbywa się w hali o powierzchni niemal 14000 m?, wyposażonej w siedem linii montażowych, na których w jednym czasie mogą powstawać różne pojazdy. W ciągu roku mury zakładów opuszcza około 500 pojazdów. Wiedeńska fabryka Siemensa posiada bogatą, ponad 180-letnią historię i doświadczenie w projektowaniu i produkcji pojazdów szynowych. Początki jej istnienia sięgają czasów cesarskich, kiedy to pociągi wytwarzane były w ówczesnej "K & K-Waggonfabrik".



Źródło: Siemens
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl