Dziś jest czwartek, 17 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8638 -0.76% 1EUR 4.2849 -0.28% 1GBP 4.9456 -0.31%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Uczniowie z Aleksandrowa Łódzkiego w Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu społecznego ABB

17 kwiecień 2013.

Jak zaprogramować robota? Co się stanie, gdy włożymy sałatę do ciekłego azotu? Czy nadprzewodnikiem można się bawić? W warszawskim Centrum Nauki Kopernik takie pytania są na porządku dziennym. Niedawno bardzo dobrze odpowiedzieli na nie uczniowie I klasy gimnazjum Miejskiego Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Aleksandrowie Łódzkim, którzy dzięki ABB mogli odwiedzić jedną z najnowocześniejszych instytucji w Europie promującą nowoczesną komunikację naukową.
Eksperymenty z ciekłym azotem
"W szkole pracujemy głównie z książką i z zeszytami. Tutaj mieliśmy bardzo ciekawe eksperymenty. Przekonałem się jak łatwo wytworzyć prąd, choćby poprzez dotyk ludzkiego ciała. Jednak najbardziej podobała mi się zabawa z ciekłym azotem" uważa Rafał Szwed, który razem ze swoimi kolegami i koleżankami podczas warsztatów z fizyki poddawał pod działanie azotu różne rzeczy i za każdym razem efekt był coraz bardziej zaskakujący. Ku zdumieniu przyszłych fizyków i matematyków okazało się na przykład, że nad nadprzewodnikiem może lewitować magnes, a krucha sałata jest dopiero wtedy naprawdę krucha, gdy przez kilka sekund zanurzy się w ciekłym azocie.

Z kolei w pracowni robotycznej gimnazjaliści z Aleksandrowa Łódzkiego ćwiczyli programowanie na pograniczu robotyki, automatyki i mechatroniki. Brzmiało trudno i poważnie, ale po przeliczeniu punktów w układzie współrzędnych, po przepisaniu ich na program na komputerze i po wczytaniu danych przez robota przemysłowego ? maszyna rysowała mniej więcej to, co ?kazali? jej uczniowie.

Robot przemysłowy "słucha się" młodych programistów
"Pani wychowawczyni i jednej z koleżanek udało się "zmusić" robota do namalowania grzyba. Nam zabrakło nieco precyzji, ale było bardzo blisko" śmieje się Monika Joachimiak, jedna z uczennic. "Po warsztatach i eksperymentach mieliśmy jeszcze czas wolny na zwiedzanie ekspozycji w Centrum. W sumie bardzo fajna wycieczka. Można pobawić się z przyjaciółmi, a przy okazji dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy".

Wycieczka uczniów gimnazjum do Centrum Nauki Kopernik jest jedną z trzech, jakie odbędą się w ramach Projektu Społecznego ABB, który firma realizuje z trzema szkołami w Aleksandrowie Łódzkim. Projekt zakłada realizację kompleksowego programu edukacyjnego. Więcej informacji: Projekt Społeczny ABB "Uczeń z pasją, inżynier z przyszłością"




Źródło: ABB
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl