Dziś jest czwartek, 5 grudzień 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8566 -0.21% 1EUR 4.2777 -0.04% 1GBP 5.0651 +0.4%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
IIX edycja Targów Energetycznych ENERGETICS już w listopadzie!
więcej
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
12 grudzień 2019
XII EDYCJA SEMINARIUM Z ZAKRESU "Eksploatacji urządzeń elektrycznych w strefach zagrożenia wybuchem Ex ATEX" 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Uczniowie z Aleksandrowa Łódzkiego w Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu społecznego ABB

17 kwiecień 2013.

Jak zaprogramować robota? Co się stanie, gdy włożymy sałatę do ciekłego azotu? Czy nadprzewodnikiem można się bawić? W warszawskim Centrum Nauki Kopernik takie pytania są na porządku dziennym. Niedawno bardzo dobrze odpowiedzieli na nie uczniowie I klasy gimnazjum Miejskiego Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Aleksandrowie Łódzkim, którzy dzięki ABB mogli odwiedzić jedną z najnowocześniejszych instytucji w Europie promującą nowoczesną komunikację naukową.
Eksperymenty z ciekłym azotem
"W szkole pracujemy głównie z książką i z zeszytami. Tutaj mieliśmy bardzo ciekawe eksperymenty. Przekonałem się jak łatwo wytworzyć prąd, choćby poprzez dotyk ludzkiego ciała. Jednak najbardziej podobała mi się zabawa z ciekłym azotem" uważa Rafał Szwed, który razem ze swoimi kolegami i koleżankami podczas warsztatów z fizyki poddawał pod działanie azotu różne rzeczy i za każdym razem efekt był coraz bardziej zaskakujący. Ku zdumieniu przyszłych fizyków i matematyków okazało się na przykład, że nad nadprzewodnikiem może lewitować magnes, a krucha sałata jest dopiero wtedy naprawdę krucha, gdy przez kilka sekund zanurzy się w ciekłym azocie.

Z kolei w pracowni robotycznej gimnazjaliści z Aleksandrowa Łódzkiego ćwiczyli programowanie na pograniczu robotyki, automatyki i mechatroniki. Brzmiało trudno i poważnie, ale po przeliczeniu punktów w układzie współrzędnych, po przepisaniu ich na program na komputerze i po wczytaniu danych przez robota przemysłowego ? maszyna rysowała mniej więcej to, co ?kazali? jej uczniowie.

Robot przemysłowy "słucha się" młodych programistów
"Pani wychowawczyni i jednej z koleżanek udało się "zmusić" robota do namalowania grzyba. Nam zabrakło nieco precyzji, ale było bardzo blisko" śmieje się Monika Joachimiak, jedna z uczennic. "Po warsztatach i eksperymentach mieliśmy jeszcze czas wolny na zwiedzanie ekspozycji w Centrum. W sumie bardzo fajna wycieczka. Można pobawić się z przyjaciółmi, a przy okazji dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy".

Wycieczka uczniów gimnazjum do Centrum Nauki Kopernik jest jedną z trzech, jakie odbędą się w ramach Projektu Społecznego ABB, który firma realizuje z trzema szkołami w Aleksandrowie Łódzkim. Projekt zakłada realizację kompleksowego programu edukacyjnego. Więcej informacji: Projekt Społeczny ABB "Uczeń z pasją, inżynier z przyszłością"




Źródło: ABB
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl