Dziś jest poniedziałek, 21 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8307 -0.51% 1EUR 4.2775 -0.16% 1GBP 4.9709 +0.08%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?

17 październik 2013.
Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?

Rosnący postęp technologiczny i coraz większa konkurencja na rynku zwiększają popularność systemów CRM wśród przedstawicieli sektora energetycznego

Rosnąca złożoność procesów zachodzących w sektorze energetycznym pociąga za sobą konieczność wdrażania nowoczesnych i inteligentnych technologii. Na znaczeniu zyskują zwłaszcza innowacyjne narzędzia umożliwiające sprawne zarządzanie relacjami z klientami. Potwierdzają to międzynarodowe badania - jak szacuje Gartner, dochody z oprogramowania CRM w Europie powinny osiągnąć w tym roku wysokość 3 miliardów dolarów (o 7 proc. więcej niż w ubiegłym). Analitycy zwracają uwagę na dynamiczną ewolucję w stronę mobilnych rozwiązań CRM. Gartner przewiduje, że do 2014 roku rynek mobilnych aplikacji w tym obszarze urośnie o 500 proc.


Wzrost oczekiwań odbiorców energii sprawia, że firmy z tej branży coraz chętniej decydują się na wdrożenie nowoczesnych, mobilnych narzędzi usprawniających obsługę klientów. Jak przewidują analitycy Gartnera (2013), do 2016 roku dostawcy usług w trybie SaaS będą odpowiadać za 50 proc. rynku CRM. Liczba użytkowników tradycyjnego oprogramowania będzie natomiast systematycznie spadać. Odzwierciedlają to prognozy dotyczące wzrostu liczby aplikacji mobilnych z obszaru CRM. Aktualnie użytkownicy tego typu rozwiązań mają do dyspozycji 200 aplikacji mobilnych. Do 2014 roku powinno ich być już 1200.

- Zarządzanie doświadczeniami klientów firm energetycznych za pośrednictwem innowacyjnych rozwiązań CRM może pomóc w uzyskaniu trwalej przewagi konkurencyjnej na rynku ? tłumaczy Michał Krzycki, Head of CRM and Business Technology Consulting w Capgemini Polska. - Po początkowej koncentracji na konsolidacji systemów rozliczeniowych, firmy dostrzegają, że możliwość wystawienia klientowi jednej faktury za swoje usługi nie jest wystarczające do zapewnienia przewagi konkurencyjnej. Dynamiczne zmiany regulacyjne w sektorze energetycznym oraz rodząca się konkurencja wyzwalają procesy transformacji biznesowej. Odbiorca energii staje się klientem, a firmy z sektora zmieniają swoje procesy biznesowe oraz poszukują coraz sprawniejszych narzędzi wspierających te procesy, szczególnie w obszarach sprzedaży oraz obsługi klienta ? dodaje.

Rozwiązania CRM to aktualnie jedne z najbardziej przyszłościowych i zarazem kluczowych innowacji informatycznych z punktu widzenia działalności przedsiębiorstwa na rynku.

- Prawidłowo dobrany system CRM porządkuje oraz upraszcza procesy marketingowe i sprzedażowe firmy ? tłumaczy Przemysław Błoński, Senior Konsultant ds. rozwiązań CRM,  Oracle ? Tego typu narzędzia pozwalają bowiem na wielowymiarową segmentację klientów i stworzenie zindywidualizowanych ofert trafiających w ich potrzeby. CRM usprawnia także cykl zarządzania kontaktem z klientem, począwszy od momentu identyfikacji klienta, sprzedaży, obsługi, aż po zbudowanie jego lojalności ? dodaje.

Te firmy z sektora energetycznego, które nie wdrożyły do tej pory odpowiednich narzędzi wspierających zarządzanie doświadczeniem klienta, ryzykują utratę aktualnych konsumentów i mają słabszą pozycję w walce o nowych. Z kolei przedstawiciele branży, którzy zadbali o wybór dostawcy CRM, powinni mieć na uwadze, że rynek tego typu rozwiązań niezwykle szybko ewoluuje.

- Systemy CRM powinny być na bieżąco aktualizowane tak, aby mogły nadążać zarówno za zmieniającymi się potrzebami firmy oraz aktualnymi trendami na rynku rozwiązań CRM ? tłumaczy Michał Krzycki. ? W najbliższym czasie będziemy obserwowali rozwój rozwiązań kolaboracyjnych, czyli takich, które łączą ze sobą poszczególne obszary biznesowe przedsiębiorstwa. Będzie to szczególnie przydatne dla firm z branży energetycznej, z których punktu widzenia szczególnie istotne jest integrowanie ze sobą funkcji marketingowych, serwisowych, produktowych oraz administracyjnych ? dodaje.


O firmie Capgemini:
Capgemini jest jedną z największych firm świadczących usługi konsultingowe, technologiczne
i outsourcingowe z zespołem ponad 125 tys. pracowników w 44 krajach. Grupa osiągnęła
w 2012 r. przychód w wysokości 10,3 miliarda euro. Współpracując z klientami Capgemini tworzy i dostarcza rozwiązania, które pomagają im osiągnąć założone cele.
Capgemini jest wielokulturową organizacją z własnym sposobem pracy jakim jest Współdziałanie w Biznesie (theCollaborative Business Experience?) i globalnym modelem dostarczania usług Rightshore ?.
 
Rightshore? jest znakiem towarowym należącym do Capgemini.
Więcej informacji:  www.capgemini.pl

W Polsce Capgemini działa od 1996 roku, zatrudniając obecnie ponad 5 300 pracowników
w 5 miastach: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz Opolu. Krajowe oddziały firmy obsługują klientów zagranicznych oraz lokalne podmioty głównie z sektorów telekomunikacyjnego, bankowego, ubezpieczeniowego i energetycznego. Capgemini Polska wspomaga transformację przedsiębiorstw, oferując doradztwo, profesjonalne rozwiązania i usługi IT oraz wsparcie procesów biznesowych.

Więcej informacji o Capgemini w Polsce znajduje się na: www.capgemini.pl

 



Źródło: Capgemini
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl