Dziś jest czwartek, 2 kwiecień 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 4.1917 +0.52% 1EUR 4.5769 +0.16% 1GBP 5.2075 +0.94%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
21 kwiecień 2020
Targi Expopower 
więcej
23 kwiecień 2020
Seminarium EX - edycja XIV 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?

17 październik 2013.
Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?

Rosnący postęp technologiczny i coraz większa konkurencja na rynku zwiększają popularność systemów CRM wśród przedstawicieli sektora energetycznego

Rosnąca złożoność procesów zachodzących w sektorze energetycznym pociąga za sobą konieczność wdrażania nowoczesnych i inteligentnych technologii. Na znaczeniu zyskują zwłaszcza innowacyjne narzędzia umożliwiające sprawne zarządzanie relacjami z klientami. Potwierdzają to międzynarodowe badania - jak szacuje Gartner, dochody z oprogramowania CRM w Europie powinny osiągnąć w tym roku wysokość 3 miliardów dolarów (o 7 proc. więcej niż w ubiegłym). Analitycy zwracają uwagę na dynamiczną ewolucję w stronę mobilnych rozwiązań CRM. Gartner przewiduje, że do 2014 roku rynek mobilnych aplikacji w tym obszarze urośnie o 500 proc.


Wzrost oczekiwań odbiorców energii sprawia, że firmy z tej branży coraz chętniej decydują się na wdrożenie nowoczesnych, mobilnych narzędzi usprawniających obsługę klientów. Jak przewidują analitycy Gartnera (2013), do 2016 roku dostawcy usług w trybie SaaS będą odpowiadać za 50 proc. rynku CRM. Liczba użytkowników tradycyjnego oprogramowania będzie natomiast systematycznie spadać. Odzwierciedlają to prognozy dotyczące wzrostu liczby aplikacji mobilnych z obszaru CRM. Aktualnie użytkownicy tego typu rozwiązań mają do dyspozycji 200 aplikacji mobilnych. Do 2014 roku powinno ich być już 1200.

- Zarządzanie doświadczeniami klientów firm energetycznych za pośrednictwem innowacyjnych rozwiązań CRM może pomóc w uzyskaniu trwalej przewagi konkurencyjnej na rynku ? tłumaczy Michał Krzycki, Head of CRM and Business Technology Consulting w Capgemini Polska. - Po początkowej koncentracji na konsolidacji systemów rozliczeniowych, firmy dostrzegają, że możliwość wystawienia klientowi jednej faktury za swoje usługi nie jest wystarczające do zapewnienia przewagi konkurencyjnej. Dynamiczne zmiany regulacyjne w sektorze energetycznym oraz rodząca się konkurencja wyzwalają procesy transformacji biznesowej. Odbiorca energii staje się klientem, a firmy z sektora zmieniają swoje procesy biznesowe oraz poszukują coraz sprawniejszych narzędzi wspierających te procesy, szczególnie w obszarach sprzedaży oraz obsługi klienta ? dodaje.

Rozwiązania CRM to aktualnie jedne z najbardziej przyszłościowych i zarazem kluczowych innowacji informatycznych z punktu widzenia działalności przedsiębiorstwa na rynku.

- Prawidłowo dobrany system CRM porządkuje oraz upraszcza procesy marketingowe i sprzedażowe firmy ? tłumaczy Przemysław Błoński, Senior Konsultant ds. rozwiązań CRM,  Oracle ? Tego typu narzędzia pozwalają bowiem na wielowymiarową segmentację klientów i stworzenie zindywidualizowanych ofert trafiających w ich potrzeby. CRM usprawnia także cykl zarządzania kontaktem z klientem, począwszy od momentu identyfikacji klienta, sprzedaży, obsługi, aż po zbudowanie jego lojalności ? dodaje.

Te firmy z sektora energetycznego, które nie wdrożyły do tej pory odpowiednich narzędzi wspierających zarządzanie doświadczeniem klienta, ryzykują utratę aktualnych konsumentów i mają słabszą pozycję w walce o nowych. Z kolei przedstawiciele branży, którzy zadbali o wybór dostawcy CRM, powinni mieć na uwadze, że rynek tego typu rozwiązań niezwykle szybko ewoluuje.

- Systemy CRM powinny być na bieżąco aktualizowane tak, aby mogły nadążać zarówno za zmieniającymi się potrzebami firmy oraz aktualnymi trendami na rynku rozwiązań CRM ? tłumaczy Michał Krzycki. ? W najbliższym czasie będziemy obserwowali rozwój rozwiązań kolaboracyjnych, czyli takich, które łączą ze sobą poszczególne obszary biznesowe przedsiębiorstwa. Będzie to szczególnie przydatne dla firm z branży energetycznej, z których punktu widzenia szczególnie istotne jest integrowanie ze sobą funkcji marketingowych, serwisowych, produktowych oraz administracyjnych ? dodaje.


O firmie Capgemini:
Capgemini jest jedną z największych firm świadczących usługi konsultingowe, technologiczne
i outsourcingowe z zespołem ponad 125 tys. pracowników w 44 krajach. Grupa osiągnęła
w 2012 r. przychód w wysokości 10,3 miliarda euro. Współpracując z klientami Capgemini tworzy i dostarcza rozwiązania, które pomagają im osiągnąć założone cele.
Capgemini jest wielokulturową organizacją z własnym sposobem pracy jakim jest Współdziałanie w Biznesie (theCollaborative Business Experience?) i globalnym modelem dostarczania usług Rightshore ?.
 
Rightshore? jest znakiem towarowym należącym do Capgemini.
Więcej informacji:  www.capgemini.pl

W Polsce Capgemini działa od 1996 roku, zatrudniając obecnie ponad 5 300 pracowników
w 5 miastach: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz Opolu. Krajowe oddziały firmy obsługują klientów zagranicznych oraz lokalne podmioty głównie z sektorów telekomunikacyjnego, bankowego, ubezpieczeniowego i energetycznego. Capgemini Polska wspomaga transformację przedsiębiorstw, oferując doradztwo, profesjonalne rozwiązania i usługi IT oraz wsparcie procesów biznesowych.

Więcej informacji o Capgemini w Polsce znajduje się na: www.capgemini.pl

 



Źródło: Capgemini
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl