Dziś jest czwartek, 9 lipiec 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.9741 +0.38% 1EUR 4.4573 +0.09% 1GBP 4.9328 -0.45%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
75 edycja Seminarium SUR za nami
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
9 wrzesień 2020
Seminarium dla Utrzymania Ruchu - edycja 80 
więcej
15 wrzesień 2020
33. Międzynarodowe Energetyczne Targi Bielskie ENERGETAB 2020 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

ABB w Polsce dostarczy 40 energooszczędnych przekształtników trakcyjnych na potrzeby nowej floty PKP Intercity

11 lipiec 2014.


Zamówienie na urządzenia umożliwiające wykorzystanie odzyskanej energii hamowania
zrealizuje Zakład Urządzeń Przekształcania Mocy i Napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim.


ABB, wiodący producent technologii energetyki i automatyki, dostarczy 40 sztuk kompaktowych
przekształtników trakcyjnych BORDLINE? CC1500 dla firmy Stadler Polska. Energooszczędne
urządzenia posłużą do zasilenia 20 pociągów FLIRT3, jakie konsorcjum firm Stadler Polska i
NEWAG S.A. wyprodukuje na potrzeby PKP Intercity.


Zamówione przez polskiego przewoźnika pociągi to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o
wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Nowe składy będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Każdy
z nich będzie posiadał wydzieloną przestrzeń barową, zostanie wyposażony w klimatyzację,
indywidualne gniazdka elektryczne, dodatkowe udogodnienia dla niepełnosprawnych, rozbudowany
system informacji dla pasażerów (m.in. monitory LED), a także w Europejski System Sterowania
Pociągiem ETCS poziomu 2, który obejmuje m.in. sygnalizację kabinową dla maszynisty.


Duża liczba różnego rodzaju instalacji i urządzeń pokładowych wymusza zastosowanie układu
napędowego, który będzie nie tylko niezawodny, ale i energooszczędny. Przekształtniki ABB
umożliwiają wykorzystanie odzyskanej energii hamowania do zasilania układów pomocniczych. To
kompaktowe urządzenia - przetwornice statyczne oraz przetwornice napędowe znajdują się w jednej
obudowie. Tym samym zajmują mniej miejsca w porównaniu do standardowych rozwiązań,
pozwalając na zaprojektowanie pojazdu z większą przestrzenią pasażerską.


Przekształtniki wyposażone są w chłodzenie cieczowe, co przekłada się na bardziej stabilną pracę w
skrajnych warunkach atmosferycznych. Ponadto charakteryzują się budową modułową, która ułatwia
i przyspiesza czas obsługi - zarówno naprawy, jak i codziennej konserwacji. Ma to niebagatelne
znaczenie dla producentów pociągu, którzy zgodnie z umową z PKP Intercity zapewniają również
usługę serwisowania pojazdów przez okres 15 lat od momentu dostarczenia taboru.


ABB ma dostarczyć pierwsze jednostki do sierpnia 2014 roku. Zamówienie realizuje Zakład
Urządzeń Przekształcania Mocy i Napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim.


- Zamówienie dla Stadler Polska i NEWAG S.A. jest kolejnym kontraktem, który pokazuje, że dla
producentów taboru kolejowego coraz większe znaczenie mają zaawansowane technologicznie
rozwiązania, zwiększające efektywność energetyczną i niezawodność pojazdów - powiedział Janusz


Informacja prasowa:
Petrykowski, wiceprezes ABB Sp. z o.o. - Cieszymy się, że ABB we współpracy ze Stadler Polska i
NEWAG S.A. bierze czynny udział w rozwoju polskiej kolei.


Dla ABB w Polsce to już kolejny kontrakt obejmujący przekształtniki trakcyjne BORDLINE, po
zeszłorocznym zamówieniu na 40 sztuk tych urządzeń (model CC750) dla Stadler Polska. CC750
zostały zainstalowane w pociągach FLIRT wyprodukowanych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Firma Stadler Polska wyprodukowała już dla łódzkiego przewoźnika pierwszych sześć zamówionych
pojazdów. W kwietniu odbyła się uroczysta prezentacja taboru, który od 15 czerwca jeździ na trasie
Łódź - Sieradz. Pod koniec października zostanie przekazanych 10 kolejnych pociągów. Ostatnie
pojazdy ŁKA otrzyma w lutym przyszłego roku.


? Zamówione pociągi to mercedesy wśród taboru kolejowego - powiedział Witold Stępień,
marszałek województwa łódzkiego.


Stadler Polska to polska spółka należąca do Grupy Stadler Rail, wiodącego światowego producenta
pojazdów szynowych. W ramach zamówienia dla PKP Intercity firma dostarczy pudła i wózki kołowe,
a także zmontuje skrajne człony pociągów w swoim zakładzie produkcyjnym w Siedlcach.
NEWAG S.A., drugi co do wielkości producent taboru szynowego w Polsce, zmontuje człony
środkowe, w sumie 120 sztuk, zespoli i uruchomi całe pojazdy. Nowe składy mają zostać
dostarczone PKP Intercity pod koniec 2015 roku. Będą obsługiwać pasażerów na liniach: Gdynia -
Katowice, Kraków - Szczecin, Olsztyn - Kraków oraz Warszawa - Bydgoszcz.


ABB od lat dostarcza wyposażenie energetyczne dla trakcji i taboru kolejowego, przyczyniając się do
modernizacji krajowej sieci kolejowej. W najbliższym czasie firma zaprezentuje swoje rozwiązania
podczas IV Kongresu Kolejowego w Łodzi (9 października), jak również targów InnoTrans 2014 w
Berlinie (23-26 września).


ABB (www.abb.com) jest liderem w technologiach dla energetyki i automatyki, które pozwalają
klientom przemysłowym oraz zakładom energetycznym zwiększać swoją efektywność, jednocześnie
minimalizując negatywny wpływ na środowisko naturalne. Grupa ABB zatrudnia 150 000
pracowników w ponad 100 krajach świata.



Źródło: ABB Sp. z o.o.
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl