Dziś jest czwartek, 24 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8473 +0.17% 1EUR 4.2778 -0.03% 1GBP 4.9449 -0.51%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
13 listopad 2019
Warsaw Industry Week 2019 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

ABB w Polsce dostarczy 40 energooszczędnych przekształtników trakcyjnych na potrzeby nowej floty PKP Intercity

11 lipiec 2014.


Zamówienie na urządzenia umożliwiające wykorzystanie odzyskanej energii hamowania
zrealizuje Zakład Urządzeń Przekształcania Mocy i Napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim.


ABB, wiodący producent technologii energetyki i automatyki, dostarczy 40 sztuk kompaktowych
przekształtników trakcyjnych BORDLINE? CC1500 dla firmy Stadler Polska. Energooszczędne
urządzenia posłużą do zasilenia 20 pociągów FLIRT3, jakie konsorcjum firm Stadler Polska i
NEWAG S.A. wyprodukuje na potrzeby PKP Intercity.


Zamówione przez polskiego przewoźnika pociągi to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o
wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Nowe składy będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Każdy
z nich będzie posiadał wydzieloną przestrzeń barową, zostanie wyposażony w klimatyzację,
indywidualne gniazdka elektryczne, dodatkowe udogodnienia dla niepełnosprawnych, rozbudowany
system informacji dla pasażerów (m.in. monitory LED), a także w Europejski System Sterowania
Pociągiem ETCS poziomu 2, który obejmuje m.in. sygnalizację kabinową dla maszynisty.


Duża liczba różnego rodzaju instalacji i urządzeń pokładowych wymusza zastosowanie układu
napędowego, który będzie nie tylko niezawodny, ale i energooszczędny. Przekształtniki ABB
umożliwiają wykorzystanie odzyskanej energii hamowania do zasilania układów pomocniczych. To
kompaktowe urządzenia - przetwornice statyczne oraz przetwornice napędowe znajdują się w jednej
obudowie. Tym samym zajmują mniej miejsca w porównaniu do standardowych rozwiązań,
pozwalając na zaprojektowanie pojazdu z większą przestrzenią pasażerską.


Przekształtniki wyposażone są w chłodzenie cieczowe, co przekłada się na bardziej stabilną pracę w
skrajnych warunkach atmosferycznych. Ponadto charakteryzują się budową modułową, która ułatwia
i przyspiesza czas obsługi - zarówno naprawy, jak i codziennej konserwacji. Ma to niebagatelne
znaczenie dla producentów pociągu, którzy zgodnie z umową z PKP Intercity zapewniają również
usługę serwisowania pojazdów przez okres 15 lat od momentu dostarczenia taboru.


ABB ma dostarczyć pierwsze jednostki do sierpnia 2014 roku. Zamówienie realizuje Zakład
Urządzeń Przekształcania Mocy i Napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim.


- Zamówienie dla Stadler Polska i NEWAG S.A. jest kolejnym kontraktem, który pokazuje, że dla
producentów taboru kolejowego coraz większe znaczenie mają zaawansowane technologicznie
rozwiązania, zwiększające efektywność energetyczną i niezawodność pojazdów - powiedział Janusz


Informacja prasowa:
Petrykowski, wiceprezes ABB Sp. z o.o. - Cieszymy się, że ABB we współpracy ze Stadler Polska i
NEWAG S.A. bierze czynny udział w rozwoju polskiej kolei.


Dla ABB w Polsce to już kolejny kontrakt obejmujący przekształtniki trakcyjne BORDLINE, po
zeszłorocznym zamówieniu na 40 sztuk tych urządzeń (model CC750) dla Stadler Polska. CC750
zostały zainstalowane w pociągach FLIRT wyprodukowanych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Firma Stadler Polska wyprodukowała już dla łódzkiego przewoźnika pierwszych sześć zamówionych
pojazdów. W kwietniu odbyła się uroczysta prezentacja taboru, który od 15 czerwca jeździ na trasie
Łódź - Sieradz. Pod koniec października zostanie przekazanych 10 kolejnych pociągów. Ostatnie
pojazdy ŁKA otrzyma w lutym przyszłego roku.


? Zamówione pociągi to mercedesy wśród taboru kolejowego - powiedział Witold Stępień,
marszałek województwa łódzkiego.


Stadler Polska to polska spółka należąca do Grupy Stadler Rail, wiodącego światowego producenta
pojazdów szynowych. W ramach zamówienia dla PKP Intercity firma dostarczy pudła i wózki kołowe,
a także zmontuje skrajne człony pociągów w swoim zakładzie produkcyjnym w Siedlcach.
NEWAG S.A., drugi co do wielkości producent taboru szynowego w Polsce, zmontuje człony
środkowe, w sumie 120 sztuk, zespoli i uruchomi całe pojazdy. Nowe składy mają zostać
dostarczone PKP Intercity pod koniec 2015 roku. Będą obsługiwać pasażerów na liniach: Gdynia -
Katowice, Kraków - Szczecin, Olsztyn - Kraków oraz Warszawa - Bydgoszcz.


ABB od lat dostarcza wyposażenie energetyczne dla trakcji i taboru kolejowego, przyczyniając się do
modernizacji krajowej sieci kolejowej. W najbliższym czasie firma zaprezentuje swoje rozwiązania
podczas IV Kongresu Kolejowego w Łodzi (9 października), jak również targów InnoTrans 2014 w
Berlinie (23-26 września).


ABB (www.abb.com) jest liderem w technologiach dla energetyki i automatyki, które pozwalają
klientom przemysłowym oraz zakładom energetycznym zwiększać swoją efektywność, jednocześnie
minimalizując negatywny wpływ na środowisko naturalne. Grupa ABB zatrudnia 150 000
pracowników w ponad 100 krajach świata.



Źródło: ABB Sp. z o.o.
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl