Dziś jest poniedziałek, 1 czerwiec 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.968 -0.88% 1EUR 4.4202 -0.68% 1GBP 4.9223 +0.02%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
75 edycja Seminarium SUR za nami
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
16 czerwiec 2020
Seminarium dla Utrzymania Ruchu - edycja 79 
więcej
9 wrzesień 2020
Seminarium dla Utrzymania Ruchu - edycja 80 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Solar Impulse dociera do Europy, wskazując kierunek przyszłości transportu

29 czerwiec 2016.

Sewilla, Hiszpania oraz Zurych, Szwajcaria, 23 czerwca 2016 roku - Pionierski samolot zasilany energią słoneczną zakończył pierwszy lot tego typu jednostki przez Atlantyk, dowodząc tym samym, że najnowsza generacja technologii zrównoważonego rozwoju umożliwi nadejście nowej ery przyjaznych dla środowiska systemów i rozwiązań transportowych.


Solar Impulse, przełomowy samolot zasilany energią słoneczną, ukończył 71-godzinny transatlantycki lot z Nowego Jorku do Sewilli, na trasie swojej niezwykłej podróży dookoła świata, rozpoczętej w zeszłym roku w Abu Dhabi. Samolot powstał w oparciu o najnowszą generację baterii słonecznych i lekkich kompozytów, aby osiągnąć coś, co kiedyś wydawało się niemożliwe - przelecieć dookoła świata bez zużycia paliw kopalnych. Projekt jasno demonstruje jak obecnie nowe technologie otwierają drzwi do nowej ery w pełni zrównoważonego transportu.


Jeden z dwóch pilotów, André Borschberg, stwierdził: Ten samolot to w zasadzie latająca, inteligenta sieć energetyczna, wykorzystująca energię pozyskaną z odnawialnych źródeł, a następnie dostarczająca ją w wydajny sposób użytkownikom, którzy mogą potrzebować tej energii w innym czasie niż kiedy została wyprodukowana." Solar Impulse, o rozpiętości skrzydeł większej niż Boeing 747 i ważący mniej więcej tyle co zwykły samochód osobowy, wykorzystuje system litowo-polimerowych baterii wysokiej pojemności, co pozwala mu na latanie zarówno w nocy, jak i w ciągu dnia.


Drugi pilot, Bertrand Piccard, założyciel i przewodniczący projektu Solar Impulse, mówi: Świat stałby się o wiele wydajniejszy, gdyby zastosować te technologie na szeroką skalę. Dokładnie to robią nasi partnerzy z ABB - stosują te innowacyjne rozwiązania w taki sposób, żeby mógł z nich korzystać cały świat."


W rzeczywistości Solar Impulse to po prostu mocny przykład na to, jak zaawansowane technologie rewolucjonizują światowy system transportu. Prezes ABB Ulrich Spiesshofer powiedział, że firma stale rozbudowuje oferowany zakres produktów i rozwiązań zwiększających wydajność systemów transportowych, przy jednoczesnej redukcji ich wpływu na środowisko naturalne w wielu obszarach. W ABB poszukujemy nowych sposobów, by świat mógł funkcjonować nie zużywając zasobów Ziemi", mówi Spiesshofer.


Rekuperacyjne systemy hamowania w pociągach elektrycznych, tramwajach i innych pojazdach również przyczyniają się do znaczącego zwiększenia wydajności energetycznej. Linia produktów ENVILINE od ABB obejmuje hamowanie rekuperacyjne oraz inne wysoce wydajne strategie zmniejszające zużycie energii w systemach trakcji kolejowej wykorzystujących prąd stały aż o 30 procent.

Autobusy elektryczne oraz inne pojazdy elektryczne stają się obecnie o wiele bardziej praktyczne i błyskawicznie zyskują akceptację dzięki opracowaniu nowych stacji szybkiego ładowania, które pozwalają na mierzenie czasu ładowania akumulatorów najnowszych pojazdów w minutach, a nie w godzinach. Nowy publiczny system autobusowy w Genewie oraz będący obecnie w budowie w belgijskim Namur wykorzystują stacje szybkiego ładowania autorstwa ABB w celu zapewnienia wydajnego ekonomicznie bezemisyjnego transportu. Miejska e-mobilność poprawi jakość powietrza i zmniejszy zatłoczenie w centrach miast na całym świecie.


Ostatnie innowacje dostarczały również bardziej zrównoważonych rozwiązań w transporcie morskim. Systemy napędowe Azipod od ABB, w których elektryczne silniki napędowe są zanurzone w kapsułach rozciągniętych pod kadłubami dużych statków zapewniają znaczący wzrost wydajności i zwrotności. Rozwiązanie OCTOPUS wykorzystuje Big data, inteligentne czujniki i zaawansowaną łączność, aby poprowadzić operatorów statków optymalną trasą, jednocześnie ostrzegając o potencjalnych zagrożeniach.

 



Źródło: new.abb.com
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl