Dziś jest niedziela, 18 sierpień 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.9281 +1.01% 1EUR 4.3543 +0.18% 1GBP 4.7713 +1.68%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej
Targi Plastpol 2019 juz za tydzień!
więcej
Poradnik "Dom bez rachunków"
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
11 wrzesień 2019
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu 
więcej
17 wrzesień 2019
ENERGETAB - największe w Polsce targi energetyki i elektrotechniki 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Aktualności

Solar Impulse dociera do Europy, wskazując kierunek przyszłości transportu

29 czerwiec 2016.

Sewilla, Hiszpania oraz Zurych, Szwajcaria, 23 czerwca 2016 roku - Pionierski samolot zasilany energią słoneczną zakończył pierwszy lot tego typu jednostki przez Atlantyk, dowodząc tym samym, że najnowsza generacja technologii zrównoważonego rozwoju umożliwi nadejście nowej ery przyjaznych dla środowiska systemów i rozwiązań transportowych.


Solar Impulse, przełomowy samolot zasilany energią słoneczną, ukończył 71-godzinny transatlantycki lot z Nowego Jorku do Sewilli, na trasie swojej niezwykłej podróży dookoła świata, rozpoczętej w zeszłym roku w Abu Dhabi. Samolot powstał w oparciu o najnowszą generację baterii słonecznych i lekkich kompozytów, aby osiągnąć coś, co kiedyś wydawało się niemożliwe - przelecieć dookoła świata bez zużycia paliw kopalnych. Projekt jasno demonstruje jak obecnie nowe technologie otwierają drzwi do nowej ery w pełni zrównoważonego transportu.


Jeden z dwóch pilotów, André Borschberg, stwierdził: Ten samolot to w zasadzie latająca, inteligenta sieć energetyczna, wykorzystująca energię pozyskaną z odnawialnych źródeł, a następnie dostarczająca ją w wydajny sposób użytkownikom, którzy mogą potrzebować tej energii w innym czasie niż kiedy została wyprodukowana." Solar Impulse, o rozpiętości skrzydeł większej niż Boeing 747 i ważący mniej więcej tyle co zwykły samochód osobowy, wykorzystuje system litowo-polimerowych baterii wysokiej pojemności, co pozwala mu na latanie zarówno w nocy, jak i w ciągu dnia.


Drugi pilot, Bertrand Piccard, założyciel i przewodniczący projektu Solar Impulse, mówi: Świat stałby się o wiele wydajniejszy, gdyby zastosować te technologie na szeroką skalę. Dokładnie to robią nasi partnerzy z ABB - stosują te innowacyjne rozwiązania w taki sposób, żeby mógł z nich korzystać cały świat."


W rzeczywistości Solar Impulse to po prostu mocny przykład na to, jak zaawansowane technologie rewolucjonizują światowy system transportu. Prezes ABB Ulrich Spiesshofer powiedział, że firma stale rozbudowuje oferowany zakres produktów i rozwiązań zwiększających wydajność systemów transportowych, przy jednoczesnej redukcji ich wpływu na środowisko naturalne w wielu obszarach. W ABB poszukujemy nowych sposobów, by świat mógł funkcjonować nie zużywając zasobów Ziemi", mówi Spiesshofer.


Rekuperacyjne systemy hamowania w pociągach elektrycznych, tramwajach i innych pojazdach również przyczyniają się do znaczącego zwiększenia wydajności energetycznej. Linia produktów ENVILINE od ABB obejmuje hamowanie rekuperacyjne oraz inne wysoce wydajne strategie zmniejszające zużycie energii w systemach trakcji kolejowej wykorzystujących prąd stały aż o 30 procent.

Autobusy elektryczne oraz inne pojazdy elektryczne stają się obecnie o wiele bardziej praktyczne i błyskawicznie zyskują akceptację dzięki opracowaniu nowych stacji szybkiego ładowania, które pozwalają na mierzenie czasu ładowania akumulatorów najnowszych pojazdów w minutach, a nie w godzinach. Nowy publiczny system autobusowy w Genewie oraz będący obecnie w budowie w belgijskim Namur wykorzystują stacje szybkiego ładowania autorstwa ABB w celu zapewnienia wydajnego ekonomicznie bezemisyjnego transportu. Miejska e-mobilność poprawi jakość powietrza i zmniejszy zatłoczenie w centrach miast na całym świecie.


Ostatnie innowacje dostarczały również bardziej zrównoważonych rozwiązań w transporcie morskim. Systemy napędowe Azipod od ABB, w których elektryczne silniki napędowe są zanurzone w kapsułach rozciągniętych pod kadłubami dużych statków zapewniają znaczący wzrost wydajności i zwrotności. Rozwiązanie OCTOPUS wykorzystuje Big data, inteligentne czujniki i zaawansowaną łączność, aby poprowadzić operatorów statków optymalną trasą, jednocześnie ostrzegając o potencjalnych zagrożeniach.

 



Źródło: new.abb.com
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl