Dziś jest piątek, 18 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8638 -0.76% 1EUR 4.2849 -0.28% 1GBP 4.9456 -0.31%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
19 kwiecień 2011.

Pięćdziesiąt metrów bez rynny

Prowadniki przewodów: Samoprowadzący system dla długich przesuwów

Seria prowadników przewodów "E2/000" firmy igus GmbH z Kolonii otwiera się z prawej i lewej strony, co ułatwia montaż, rozkłada się w promieniu wewnętrznym i zewnętrznym i jest dostępna w setkach wariantów z magazynu jako prowadnik otwarty, "rura półotwarta" lub całkowicie zamknięty. Teraz oferujemy także nową wersję "Auto-Glide" dla długich przesuwów, bez rynny, co obniża koszty.


W nowej wersji "Auto-Glide" górny odcinek prowadnika "E2/000" firmy igus zazębia się samoczynnie w dolnym odcinku. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie przesuwu do 50 metrów, bez potrzeby montowania rynny.

Długie drogi przesuwu zawsze stanowią wyjątkowe wyzwanie dla systemów prowadników przewodów. Od pewnego punktu górny odcinek prowadnika musi mieć możliwość ślizgania się na dolnym odcinku lub na szynie ślizgowej. Konieczne są także prowadnice, a najczęściej rynny, aby zapobiec bocznemu przesunięciu i związanemu z tym większemu ścieraniu się systemu prowadników.

Kiedy rynny przeszkadzają

Jednakże, przy wielu zastosowaniach rynny prowadzące są niepożądane, gdyż przeszkadzają. Dotyczy to przede wszystkim zastosowań wewnątrz pomieszczeń, na przykład w żurawiach halowych, urządzeniach obsługujących regały, transporterach lub innych rozwiązaniach. Jeżeli, na przykład, rynna ułożona jest w poprzek hali, utrudnia to przejazd wózkom widłowym lub innym urządzeniom transportu poziomego. Dla takich rozwiązań, igus oferuje teraz serię prowadników przewodów "E2/000" także jako samoprowadzące prowadniki "Auto-Glide". Wersja ta bezpiecznie ślizga się bez rynny na odcinkach do 50 m i przy prędkościach do 1,5 m/s. Ponadto użytkownicy mogą zaoszczędzić na kosztach materiałów i montażu.

Nowość: "E2/000" jako prowadnik Auto-Glide

W mechanizmie "Auto-Glide" - opatentowanych zostało kilka różnych wariantów - górny odcinek prowadnika zazębia się w dolnym odcinku i jest pewnie prowadzony przez specjalne, przypominające grzebienie, otwierane poprzeczki. Dla serii "E2/000" otwierany po wewnętrznym promieniu, samoprowadzący system prowadników został teraz rozbudowany i zoptymalizowany: nowe, otwierane poprzeczki "Auto-Glide" mają większe powierzchnie ślizgowe, co jeszcze bardziej zwiększa żywotność prowadników. Ponadto, nakładane skrzydło prowadzące na pierwszych metrach drogi przesuwu zapewnia prawidłowe zazębianie się odcinka górnego.


Specjalne, przypominające grzebienie poprzeczki otwierane mają większą powierzchnię ślizgową, co jeszcze bardziej zwiększa żywotność systemu prowadników przewodów.

Skrzydło to jest potrzebne tylko jeden raz, mianowicie przy tym członie prowadnika, który jako pierwszy ma styczność z dolnym odcinkiem. Jest ono montowane po stronie zabieraka przez łatwe zaciśnięcie. Nowością jest także prowadnica podłogowa w formie "półskorup". W zależności od rozmiaru prowadnika, zastosowanie ma sens przy drogach przesuwu powyżej 15 m. Są one montowane parami w odległości co 2 metry na podłożu i utrzymują dolny odcinek prowadnika na właściwym torze przesuwu. Przez płaskie prowadnice podłogowe bez problemu mogą przejeżdżać pojazdy transportowe.

Wszechstronne rozwiązanie z wieloma modułami

Seria prowadników "E2/000" pozwala na wszechstronne rozwiązania i składa się z około 70.000 części dla "prawie każdego zastosowania związanego z doprowadzaniem energii" - tak wypowiada się firma igus. Łączy ona wytrzymałość z łatwym i uniwersalnym montażem oraz dużą stabilność z cichą pracą, długą żywotnością przewodów i wieloma możliwościami mocowania. Prowadniki można bardzo szybko otwierać dzięki poprzeczkom, które można rozkładać zarówno w lewą jak i prawą stronę, wzdłuż wewnętrznego i zewnętrznego promienia oraz odchylać je o ponad 180°. Poprzeczki otwiera się po prostu śrubokrętem lub nowym otwieraczem do prowadników, co znacznie redukuje czas montażu, a zamyka ręcznie. Ponadto, otwierane poprzeczki mają bardo wysoką siłę trzymania, zależnie od serii nawet do 700 N, zapewniając w ten sposób bezpieczną pracę.

Tworzywo sztuczne chroniące przewody

Nakładane skrzydło prowadzące zapewnia prawidłowe zazębianie się górnego odcinka prowadnika na pierwszych metrach przesuwu.

Oprócz nowej wersji "Auto-Glide" igus przedstawił teraz dla "E2/000" nowy, zoptymalizowany pod względem tarcia i chroniący przewody system podziału wewnętrznego, w postaci poprzeczek. Polimerowe poprzeczki zostały optymalnie dopasowane do geometrii przewodów, a zgodnie z testami przedłużają czterokrotnie żywotność przewodów. Wyniki takie, jak te, otrzymywane są w laboratorium testowym o powierzchni 1.030 m2. Przekazywane są one do bazy danych firmy i służą jako podstawa dla programów obliczania żywotności prowadników przewodów i samych przewodów.

Źródło: IGUS
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl