Dziś jest środa, 23 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8408 +0.26% 1EUR 4.2792 +0.04% 1GBP 4.97 -0.02%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
27 lipiec 2011.

Połączone z silnikiem

Niewymagające smarowania jednostki liniowe gotowe do montażu

Ekspert w dziedzinie technik napędowych, firma igus GmbH, oferuje po raz pierwszy w produkcji fabrycznej swoje aktuatory liniowe z polimerowymi elementami ślizgowymi w kompletnej wersji, tj. również z silnikiem. Na targach Hannover firma igus zaprezentowała swoją nowość: małą, kompaktową, niezwykle lekką i cichą oś liniową "DryLin E SAW-0630" z podłączonym silnikiem krokowym NEMA17.


Brak konieczności smarowania i bezobsługowość na całej długości skoku: nowa mała, kompaktowa, niezwykle lekka i cicha oś liniowa "DryLin E SAW-0630" od firmy igus z Kolonii, gotowa do zamontowania z podłączonym silnikiem krokowym NEMA17. Istnieje również możliwość bardzo szybkiego podłączenia silników innych producentów za pomocą elementu dystansowego z aluminium i kołnierza o wymiarach NEMA.

Nowa, gotowa do przyłączenia oś liniowa "DryLin E SAW-0630" firmy igus z Kolonii jest napędzana za pomocą śruby pociągowej z gwintem trapezowym lub wielozwojowym. Dostępne są przy tym liczne skoki gwintu rzędu od 1,5mm do 15mm. Niewymagająca smarowania oś nadaje się również do stosowania w środowisku trudnym i zapylonym.

Rozpoczęty przed 17 laty w postaci niewymagających smarowania i bezobsługowych prostych łożysk liniowych dział techniki liniowej firmy igus rozwijał się sukcesywnie dalej aż po prowadniki liniowe, śruby i elementy całkowicie zmontowane. Dotychczasowy kierunek rozwoju zmierzał przy tym w głównej mierze do obsługi manualnej w regulacji formatowej. Obecnie firma rozszerza swoje "korzystne cenowo i dostarczane w krótkim terminie kompletne rozwiązania", o gotowe do połączenia jednostki liniowe z silnikiem.

Pierwsza, własna gama silników
Ten początkowo niewielki, starannie wybrany program silników obejmuje silniki krokowe wielkości NEMA17 i NEMA23. W opcji silniki są dostępne również z enkoderem i/lub hamulcem. Silniki krokowe stanowią doskonałe uzupełnienie osi liniowych "DryLin", gdyż wyróżniają się efektywnością kosztową, precyzją i prostym sterowaniem. Pracują one niezawodnie w różnych warunkach otoczenia (w zależności od wybranego stopnia zabezpieczenia IP). Standard NEMA gwarantuje również dobrą dostępność artykułów na całym świecie. Producent kładzie przy tym nacisk na to, żeby jego jednostki napędowe do bezsmarowych ruchów liniowych zostały skonstruowane w sposób pozwalający na ich łatwy montaż przy użyciu silników krokowych innych producentów (Festo, Oriental, Sanyo Denki, Berger Lahr, Gunda etc.). W tym celu firma igus oferuje klientom, którzy posiadają już u siebie silnik, szybkie w montażu połączenie poprzez element dystansowy z aluminium i kołnierz silnikowy z wymiarami NEMA .

Nowość: niezwykle lekka oś z silnikiem NEMA17
Zaprezentowana na targach Hannover nowość: oś liniowa "DryLin E SAW-0630" z silnikiem NEMA17, jest napędzana przez trapezową lub wielozwojową śrubę pociągową. Dostępne są przy tym liczne skoki gwintu rzędu od 1,5mm do 15mm (wielkość konstrukcyjna 1040, również nowość: do 50mm). Śruby napędowe są łożyskowane na trybologicznie zoptymalizowanych i wydajnych łożyskach kulkowych. Nakrętki napędowe wykonano z wysokosprawnych polimerów zoptymalizowanych pod kątem właściwości trybologicznych "iglidur" i gwarantują one brak konieczności smarowania na całej długości skoku. Prawie wszystkie zastosowane komponenty tej gotowej do montażu jednostki liniowej wykonano z tworzywa sztucznego i aluminium, dzięki czemu system charakteryzuje się niezwykle niską masą. Oś liniowa "SAW-0630" jest odpowiednia do stosowania w prostych, niewymagających smarowania regulacjach formatowych, ruchach dosuwających oraz transporcie lekkich elementów konstrukcyjnych. Nowa oś napędzana jest dostępna "od ręki" z magazynu z terminem dostawy od trzech do czterech dni, w dowolnej żądanej długości, wraz z silnikiem.

Gotowe do podłączenia: osie "DryLin E" z przewodem silnikowym w polimerowym prowadniku na obsłudze suwnicy.




Trybologicznie zoptymalizowana folia ślizgowa

Właściwa prowadnica liniowa została oparta na sprawdzonym od lat, bezobsługowym systemie "DryLin W", który składa się z wieloczęściowej obudowy i trybologicznie zoptymalizowanej polimerowej folii ślizgowej właściwości trybologicznych, co zapewnia bardzo dobre wartości w zakresie tarcia i ścieralności. Taka konstrukcja umożliwia elastyczną i modułową konstrukcję, a dzięki temu prosty montaż. System zapewnia liczne możliwości w zakresie jego kształtowania dzięki możliwości wyboru spośród dwunastu profili szyn, począwszy od szyn pojedynczych lub podwójnych z twardo anodowanego aluminium, łożysk pojedynczych lub kompletnych wózków, aż po prowadnice z regulowanym luzem łożyskowym, umożliwiające nastawienie bez luzu na wymiar. W sprzedaży dostępne są również prowadnice w formie osi liniowej z napędem poprzez pasek zębaty.

Źródło: IGUS
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl