Dziś jest piątek, 18 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8638 -0.76% 1EUR 4.2849 -0.28% 1GBP 4.9456 -0.31%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
12 grudzień 2011.

Nowe funkcje w przemiennikach częstotliwości EURA Drives.

Przemienniki częstotliwości EURA Drives serii E-1000 i E-2000 są przemiennikami ogólnego zastosowania. Proste w budowie, łatwe w obsłudze przemienniki te znajdują szerokie zastosowanie w aplikacjach wentylatorowych i pompowych, jednak ich pełne możliwości wykraczają daleko poza obszar HVAC. Zwarta obudowa, wbudowany filtr EMC, moduł hamujący, auto-tuning silnika oraz komunikacja RS-485 ModBus® w standardzie pozwalają na zastosowanie przemienników EURA Drives w zaawansowanych aplikacjach w przemyśle maszynowym.

EURA Drives dynamicznie reaguje na potrzeby rynku w zakresie nowych funkcji, jakie powinny posiadać przemienniki częstotliwości serii E-1000 i E-2000. Jest to zgodne z realizowanym planem rozwoju produktów. Urządzenia EURA Drives bez przerwy podlegają ewolucji technologicznej, dzięki temu nasi klienci, użytkownicy napędów EURA Drives, otrzymują nowe - użyteczne rozwiązania, wpływające bezpośrednio na zwiększenie wydajności i funkcjonalności przetwornic bez podnoszenia ich ceny, pozostawiając przy tym tą samą prostotę obsługi i montażu. Utrzymana zostaje także zgodność z wcześniejszymi wersjami przetwornic, nowe funkcje są dodawane do istniejących i dlatego, w napędach EURA Drives, nie ma potrzeby uczenia się programowania przetwornic na nowo za każdym razem, gdy pojawia się ich nowsza wersja.

W najnowszej - dostępnej od czerwca 2011r - wersji przemienników częstotliwości E-1000 i E-2000 nie tylko dodano nowe funkcje, ale także unowocześniono stare w celu wpłynięcia bezpośrednio na redukcję energochłonności kompletnych układów napędowych.


Fot.1 Rodzina przemienników częstotliwości EURA Drives.

Unowocześnione funkcje.

Pierwszą unowocześnioną funkcją, jest funkcja auto-tuningu silnika. Dostępna jest ona nie tylko w serii przetwornic E-2000, wyposażonych w sterowanie wektorowe, ale także w serii E-1000 ze sterowaniem skalarnym, co jest unikalnym rozwiązaniem i wyróżniającym go spośród produktów konkurencyjnych. Funkcja auto-tuningu silnika umożliwia stworzenie przez przetwornicę częstotliwości pełnego modelu matematycznego silnika elektrycznego, co bezpośrednio wpływa na poprawę jakości pracy układu napędowego, a co najważniejsze, na znaczący spadek jego energochłonności. Dodatkowo, podczas wieloletniej eksploatacji silnika elektrycznego zmieniają się jego parametry, takie jak: rezystancja uzwojeń, indukcyjność, a dzięki funkcji auto-tuning, układ napędowy nie traci swoich parametrów początkowych, co ma korzystny wpływ na minimalizowanie energochłonności silnika elektrycznego w czasie jego użytkowania.

Kolejną, zmienioną funkcją, jest funkcja automatycznej regulacji napięcia AVR (z j.ang. Automatic Voltage Regulation). Działanie funkcji AVR polega na automatycznym regulowaniu napięcia na wyjściu przetwornicy częstotliwości w zależności od napięcia na wejściu i utrzymanie napięcia na wyjściu jak najbardziej zbliżonego do napięcia sieci. Pomimo występujących wahań napięcia w sieci zasilającej funkcja AVR utrzymuje napięcie na wyjściu przetwornicy częstotliwości w przedziale akceptowalnym przez silnik, co ma bezpośredni wpływ na jego stabilną pracę.

Powyższe zmiany jak i te, o których nie opisano w niniejszym artykule takie jak: kompensacja poślizgu silnika, automatyczny dobór częstotliwości nośnej, kontrola przerwania wejścia analogowego czy też filtr wejścia analogowego mają znaczący wpływ na poprawę kultury pracy układów napędowych, ich wydajność i mniejszą energochłonność. Pełny opis wszystkich dostępnych funkcji znajduje się na naszej stronie internetowej www.hfinverter.pl oraz aktualnym katalogu.
Na szczególną uwagę zasługują nowe funkcje przemienników częstotliwości E-1000 i E-2000.

Nowe funkcje.
W przetwornicach częstotliwości EURA Drives serii E-1000 i E-2000 od czerwca 2011 roku dostępne są nowe funkcje - oczywiście bez zmiany ceny - takie jak:

  • zaawansowany lotny start,
  • automatyczny restart po chwilowym zaniku napięcia zasilania,
  • automatyczny restart po awarii - do pięciu razy,
  • pełna kontrola pracy wentylatora na radiatorze przemiennika częstotliwości,
  • funkcja sterowania dwoma pompami, a w niej m.in.:
    • sterowanie dwóch pomp w stałym układzie lub układ dwóch pomp lotnych,
    • ochrona przed suchobiegiem pomp trzema sposobami,
    • ochrona przed uderzeniem hydraulicznym,
    • ochrona przed nadmierną kawitacją,
    • ochrona przed przekroczeniem ciśnienia maksymalnego w sieci,
    • równomierne zużycie dwóch pomp,
    • zabezpieczenie przed zbyt małym obciążeniem pomp,
    • tryb alarmu pożarowego - przejście na ciśnienie pożarowe.
  • funkcja sterowania wentylatorem, a w niej m.in.:
    • lotny start - bez względu na kierunek obrotów i prędkość obrotową,
    • utrzymanie stałego ciśnienia w kanałach wentylacyjnych,
    • tryb alarmu pożarowego - przejście na wydajność pożarową, oddymianie wyjść ewakuacyjnych.

Funkcja zaawansowanego lotnego startu.
Funkcja lotnego startu przydatna jest w aplikacjach o dużej bezwładności, gdzie zatrzymanie układu napędowego trwa długo i jest często realizowane wybiegiem. W takich przypadkach nie trzeba czekać do zatrzymania układu, aby móc go ponownie uruchomić. Funkcja ta jest szeroko stosowana także w wentylacji i pompach wirowych, w których występuje bardzo często zjawisko cofania medium pompowanego (gdy w sieci nie zastosowano odpowiednich zaworów zwrotnych) albo zjawisko przeciwbieżnego obrotu wentylatora (przez występujące warunki pogodowe). Podczas aktywnej funkcji lotnego startu, przemiennik częstotliwości EURA Drives wykonuje automatyczną detekcję prędkości obrotowej silnika i kierunku jego obrotów, a następnie zaczyna pracę od aktualnej częstotliwości pracy silnika, tak, aby układ napędowy sprawnie i bez uszkodzeń rozpoczął pracę według parametrów zapisanych w przetwornicy. Funkcja ta jest także odpowiednia dla sytuacji, w której może dochodzić do restartu przemiennika częstotliwości po zaniku zasilania, resecie układu lub kiedy następuje start układu napędowego, ale nie jest znany kierunek obrotów i kiedy wystąpi niepowołane podanie sygnału startu na przemienniku.

Funkcja automatycznego restartu po chwilowym zaniku napięcia zasilania. Chwilowe zaniki napięcia zasilania mogą pojawiać się niespodziewanie w czasie trwania procesu technologicznego. Dla urządzeń tolerujących takie przypadki, np. agregaty chłodnicze, wentylatory i pompy, normalne działanie układu napędowego może być automatycznie kontynuowane.

Źródło: HF Inverter
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl