Dziś jest niedziela, 20 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8503 -0.35% 1EUR 4.2844 -0.01% 1GBP 4.9671 +0.43%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
30 styczeń 2013.

Bezpieczeństwo dzięki HBM!

Bezpieczeństwo dzięki HBM!

Produkty firmy HBM czuwają nad bezpieczeństwem podczas procesu montażu układu kierowniczego sportowego samochodu SLS AMG.

Przy szczytowej mocy 420kW, 6.3 litrowy silnik rozpędza Mercedes-Benz SLS AMG od zera do 100km/h w jedyne 3.8 sekundy. Podczas produkcji tego sportowego samochodu przestrzegane są najwyższe standardy kontroli jakości. Dla przykładu, kolumna kierownicza, która jest produkowana przez DURA Automotive Systems Reiche GmbH jest montowana ręcznie i jednocześnie poddana restrykcyjnej kontroli jakości.

Na tym etapie używana jest nowoczesna technologia firmy HBM. Kolumna kierownicza, która pracuje jako połączenie pomiędzy kierownicą, a przekładnią kierowniczą składa się z rury wykonanej z profilowanej blachy, gładkiej rury i podwójnego, uniwersalnego przegubu.Zastosowany tutaj przegub to tzw. przegub stałej prędkości, mający decydujący wpływ na precyzję kierowania. Montaż jest prowadzony ręcznie na specjalnie zaprojektowanym stanowisku roboczym. Wpierw sprawdzany jest przegub łączący obydwie rury kolumny kierowniczej. Moment gnący przegub w obydwu kierunkach obrotu jest mierzony na stanowisku testowym za pomocą platformowego przetwornika wagi typu PW4M firmy HBM. Po sprawdzeniu przegubu, rury są początkowo wyposażane w gwintowane wkłady. Nowoczesny system monitorowania procesu MP85A FastPress firmy HBM gwarantuje również wymaganą tutaj jakość. System mierzy siłę i przesunięcie podczas procesu wciskania. Zmierzone wartości są przetwarzane bezpośrednio w sterowniku procesu. Ten sprawdza, czy siły nacisku znajdują się w określonym okienku tolerancji. Sterownik procesu nie dostarcza jedynie sygnału "OK", przekazuje również poprzez sieć zmierzone dane procesu równocześnie do komputera sterującego stanowiskiem testowym. Moment dokręcania śrub jest również mierzony i zapisywany podczas etapu skręcania części. Wszystkie parametry procesu są rejestrowane i dostępne w bazie danych. Każda kolumna kierownicza opuszczająca stanowisko montażowe posiada numer seryjny, a dzięki sprzętowi i oprogramowaniu firmy HBM gwarantowane jest stuprocentowe śledzenie indywidualnych kroków jej montażu.



Firma HBM zapewnia bezpieczniejszy montaż kadłuba nowoczesnego samolotu cywilnego.

Obecnie konstrukcja nowoczesnych samolotów cywilnych wymaga użycia coraz to więcej innowacyjnych materiałów kompozytowych takich jak GRP lub GLARE (aluminium wzmacniane włóknem szklanym). Używanie takich materiałów podczas montażu stawia nowe wyzwania dla producenta samolotu. Dlatego firma HBM wspiera nowe projekty zautomatyzowanego montażu z innowacyjnymi rozwiązaniami dla potrzeb monitorowania procesu jak również optymalizacji kosztów wytwarzania i uruchomienia. W celu sprawdzenia sił występujących na częściach kadłuba podczas procesu montażu, w HBM opracowano specjalnie trójosiowy przetwornik siły.
Sygnały pochodzące z poszczególnych jego części są zbierane przez wzmacniacze pomiarowe HBM o nazwie digiClip i dalej przekazywane do systemu sterowania stanowiskiem. Cyfrowe wzmacniacze pomiarowe charakteryzują się brakiem szumów i stabilną technologią pomiarową zapewniając niezawodne wyniki pomiaru w środowisku przemysłowym. Wzmacniacze są zintegrowane w systemie automatycznym za pomocą interfejsu Profibus DP. Moduły posiadają wewnętrzny cyfrowy procesor sygnałowy do przeliczania charakterystycznych wielkości zależących od stanu procesu montażu, takich jak: wartości szczytowe, wartości natychmiastowe sił ściskania i przekroczenia wartości progowych. Z uwagi na rozmiar i stopień skomplikowania linii montażowej, duża liczba kanałów pomiarowych może być łatwo skonfigurowana przez zamontowanie poszczególnych modułów na szynie DIN i proste połączenie sąsiednich modułów ze sobą. Kombinacja wieloczęściowych czujników TEDS i modułowego systemu wzmacniacza digiClip oznacza, że firma HBM oferuje kompletne rozwiązanie technologii pomiarowej. Rozwiązanie to ustala nowe standardy w zakresie ekonomicznej sprawności i efektywności, zarówno podczas instalacji jak i pracy, dzięki czemu nowe materiały, niezależnie od ich zwiększonego skomplikowania mogą być zoptymalizowane pod względem kosztów i bezpiecznie używane podczas seryjnej produkcji.

Źródło: HBM
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl