Dziś jest poniedziałek, 21 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8503 -0.35% 1EUR 4.2844 -0.01% 1GBP 4.9671 +0.43%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
14 listopad 2005.

ASYNCHRONICZNY NAPĘD TRAKCYJNY ANT 300-3000 + Oferta pracy

Napęd ANT300-3000 przeznaczony jest do napędzania osi kół w pojeździe szynowym EN81 (JEDNOCZŁON). Zastosowanie dwóch napędów umożliwia napędzanie w wagonie dwóch osi kół. Napęd ANT 300-3000 przewidziany jest do zabudowy na dachu pojazdu.

Parametry napędu ANT 300-3000

Parametr

Wartość

Napięcie zasilające

3000VDC +25% -30%

Moc znamionowa

2 x 280kW

Ilość silników na napęd

1

Moment maksymalny odniesiony do wału silnika*

2159Nm

Przyspieszenie wagonu przy rozruchu do prędkości 25km/h**

0,65m/s2

Opóźnienie wagonu przy hamowaniu**

1,1m/s2

Prędkość maksymalna liniowa wagonu przy stałym momencie**

40km/h

Prędkość maksymalna liniowa wagonu przy stałej mocy**

130km/h (18m/s)

*  - przy prędkości 10km/h
** - przy zastosowaniu dwóch napędów ANT300-3000 w pojeździe

Nowoczesność i innowacyjność:
Urządzenie ANT300-3000 jest nowoczesnym układem napędowym, przeznaczonym do zastosowań w trakcji 3000V - po raz pierwszy wykonanym w warunkach krajowych. Tranzystorowy falownik (z najnowszej generacji tranzystorami IGBT 6,5kV) zapewnia płynną regulację prędkości obrotowej nowoczesnego silnika asynchronicznego, wyposażonego w czujniki prędkości i temperatury. Układ umożliwia (podczas hamowania) zwrot energii do sieci trakcyjnej lub wytracenie jej w rezystorach hamowania. Przy dwóch falownikach występujących w systemie napędowym pojazdu - mikroprocesorowy blok nadzoru realizuje antypoślizgowe sterowanie pracą silników, zapewniające doskonałą dynamikę przy rozruchu i hamowaniu. Układ sterowania zapewnia również skuteczne hamowanie pojazdu przez falowniki, przy braku napięcia w sieci trakcyjnej. W układzie wejściowym zastosowano układ ograniczający prąd pobierany z sieci trakcyjnej (pre-charge) podczas rozruchu urządzenia.

Myśl techniczna:
System napędowy ANT 300-3000 jest pierwszym krajowym napędem asynchronicznym dla trakcji 3000V, opracowanym i wykonanym w firmie MEDCOM.

Przyjazność dla środowiska:
Bezpoślizgowe sterowanie pracą silników napędowych zapewnia znaczne ograniczenie zużycia obręczy kół jezdnych oraz szyn. Zmniejsza to szkodliwe oddziaływanie na środowisko pyłu metalowego oraz przyczynia się do przedłużenia żywotności wymienionych elementów. Zastosowanie silników asynchronicznych (w miejscu silników DC) eliminuje szkodliwy wpływ szybko zużywającego się układu "komutator - szczotki".

Jakość:
W urządzeniu wykorzystano wysokiej jakości elementy i podzespoły, zapewniające długoletnią eksploatację napędu. Zastosowane oprogramowanie typu "fail-safe" zapewnia niezawodną pracę systemu i znaczne zwiększenie współczynnika MTBF. Układ jest również wyposażony w rejestrator zdarzeń, pozwalający na ciągłe monitorowanie pracy urządzenia.

Wyniki ekonomiczne:
Zastosowanie systemu napędowego ANT 300-3000 zapewnia uzyskiwanie przez pojazd jednoczłonowy EN81 przyspieszenia 0,6¸0,8m/s2 oraz maksymalnej prędkości 130 km/h, co skraca czas podróży i umożliwia bardziej ekonomiczne wykorzystanie pojazdu, poprzez zwiększenie ilości kursów w rozkładzie jazdy. Zastosowanie silników asynchronicznych (w porównaniu z napędami DC) wpływa na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, radykalnie zmniejsza częstotliwość przeglądów i napraw, co znacznie obniża koszty eksploatacji.

Atesty i certyfikaty:
System napędowy ANT 300-3000 został przebadany w Instytucie Pojazdów Szynowych i jest aktualnie testowany podczas jazd obserwowanych pojazdu jednoczłonowego EN81 na trasie Kraków - Wieliczka.

BHP:
Wszystkie urządzenia WN zostały zabudowane na dachu pojazdu, eliminując do minimum narażenia dla obsługi.

Przy okazji publikacji firma MEDCOM poprosiła nas o publikację ogłoszenia o wolnych miejscach pracy - co niniejszym czynimy.

MEDCOM stale poszukuje wykwalifikowanego personelu na nowe miejsca pracy. Chętnie rozpatrujemy aplikacje i oceniamy kwalifikacje wszystkich kandydatów, zarówno pod kątem istniejących miejsc pracy jak i w perspektywie przyszłych możliwości zatrudnienia w działach:

Sprzedaż & Serwis
Biuro projektowe
Produkcja
Dystrybucja

W tej chwili poszukujemy pracowników do działu produkcyjnego na stanowisko:

Technik Elektromonter

Wymagania:

1.      Doświadczenie w:

 - montażu urządzeń elektrycznych
 - kablowaniu szaf elektrycznych
 - pracy z dużymi przekrojami przewodów
 - eksploatacji urządzeń trakcyjnych

2.      Umiejętność czytania dokumentacji elektrycznej
3.      Kreatywność
4.      Dyspozycyjność
5.      Prawo jazdy kat. B
6.      Wiek od 30 do 40 lat

Osoby zainteresowane proszone są o składanie CV wraz z listem motywacyjnym na adres:
MEDCOM Sp. z o.o., ul. Barska 28/30, 02-315 Warszawa, tel. 022-3144200 , faks 022-3144299, e-mail info@medcom.com.pl

 

Źródło: Medcom
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl