Dziś jest poniedziałek, 21 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8503 -0.35% 1EUR 4.2844 -0.01% 1GBP 4.9671 +0.43%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
1 październik 2014.

Przemysłowe moduły sterowania dla kolejnictwa

Przemysłowe moduły sterowania dla kolejnictwa

Współczesny tabor kolejowy posiada wiele funkcji kontrolowanych przez komputer pokładowy, do których należą m. in.: ruch i kontrola prędkości pociągu czy sterowanie drzwiami, oświetleniem i klimatyzacją, a także mediami wewnątrz wagonów.

W przypadku gdy środowisko w jakim przebywa maszyna jest trudne i wymaga specjalnych rozwiązań, komputery i sterowanie również muszą podołać pracy w ciężkich warunkach. Standardowo komunikują się one poprzez protokół FieldBus (magistrala CAN, MVB/WTB, ProfiNet), ale dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa korzystają również z różnych wariantów technologii Ethernet, gdyż często konieczna jest zgodność z niektórymi wymogami normy EN 50155.

Przemysłowe moduły sterowania dla kolejnictwa


Ponadto, wiele aplikacji jest traktowanych jako 'kluczowe' i istotne jest utrzymanie ich na poziomie bezpieczeństwa funkcjonalnego od SIL 1 do SIL 3 lub SIL 4, często ze wsparciem wielostopniowej obsługi błędów. Objawia się to specjalnymi rozwiązaniami w sposobie ochrony pociągów jak dbanie o bezpieczeństwo przesyłania sygnałów, przełączania styczników oraz innych funkcji powiązanych ze sterowaniem i kontrolą ruchu. Produkty firmy MEN spełniają wymagania opisane w dokumentach kolejnictwa dla poszczególnych krajów i regionów takie jak europejski standard ERTMS/ETCS, amerykański PTC System, chiński CTCS czy rosyjski KLUB-U. Kontrolery te mają za zadanie przekazywanie poleceń, utrzymywanie komunikacji między podzespołami oraz przesył danych od sprzętu do centrum sterowania. Oprócz tego do ich funkcjonalności należy również zapewnienie komfortu podróży pasażerom poprzez sterowanie wyświetlaczami LCD, sygnałem Wi-Fi, systemem monitoringu oraz obsługą innych, powszechnie stosowanych standardów komunikacji (GSM-R/P, GPRS, Edg, UMTS, HDSPA, LTE, WLAN).

Przemysłowe moduły sterowania dla kolejnictwa


Sztandarowym rozwiązaniem oferowanym przez firmę MEN jest system kontroli stosowany do zcentralizowanego lub zdecentralizowanego sterowania, monitoringu oraz diagnostyki wszystkich funkcji podczas jazdy i hamowania pociągu. Rozwiązanie to umożliwia usprawnienie kierowania pojazdem oraz odciążenie samego kierującego. Otwarty system modułowy działa w oparciu o zestandaryzowany interfejs użytkownika IEC 61131, a modułowe wyposażenie korzysta z bezpiecznego protokołu na bazie magistrali CAN. Pod względem czysto technicznym temperatura pracy mieści się w przedziale -40 do 850C a sama elektroniczna płyta wewnątrz jest dodatkowo chroniona przed wilgocią. Obudowa jest odporna na wysokie częstotliwości i wytrzymała w kontakcie z rozpuszczalnikami. Poszczególne moduły posiadają cechę Plug-and-Play, a przy tym możliwe jest ich dołączanie 'on-line' - w trakcie normalnej pracy systemu. Ponadto, każdy z nich posiada cechy auto-diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie błędów zgodnie ze standardem kolejowym EN 50155 oraz normami EN 50126, 50128, 50129 zachowując klasę szczelności IP40. Procesor obsługuje wszystkie wymagane standardy komunikacji, a przy tym posiada wyświetlacz alfanumeryczny do przekazywania komunikatów związanych ze statusem urządzenia i diagnostyką. Dodatkową zaletą jest szeroki zakres zasilania obejmujący przedział od 24 do 110V, a także obsługa wielu kanałów (każdy niezależny i izolowany) oraz urządzeń wejścia-wyjścia. System magistralny współdziała z magistralą CAN, siecią Ethernet, opcjonalnie MVB składu oraz WTB poprzez bramkę jako połączenie z pociągiem.

Przemysłowe moduły sterowania dla kolejnictwa


Dzięki wszystkim tym zaletom otrzymujemy wydajny, elastyczny, a przy tym spełniający wszystkie niezbędne przepisy kolejowe system kontroli i zarządzania sieciami sygnałów wewnątrz pociągu, który dodatkowo można rozbudować o nowe zastosowania w zależności od potrzeb i struktury aplikacji.
Źródło: DACPOL
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl