Dziś jest piątek, 13 grudzień 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8505 -0.4% 1EUR 4.2846 -0.01% 1GBP 5.0756 -0.08%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
IIX edycja Targów Energetycznych ENERGETICS już w listopadzie!
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
12 październik 2015.

Przełomowa technologia akumulatorów Bosch dla pojazdów elektrycznych

Przełomowa technologia akumulatorów Bosch dla pojazdów elektrycznych

Bosch pokazał po raz pierwszy nową technologię akumulatorów do samochodów elektrycznych, która może być gotowa do produkcji seryjnej w ciągu zaledwie pięciu lat. "Bosch wykorzystuje know-how i znaczne środki finansowe, aby osiągnąć przełom w elektromobilności" - powiedział dr Volkmar Denner, przewodniczący zarządu Robert Bosch GmbH. Przyczynia się do tego przejęcie amerykańskiego start-upu, firmy Seeo Inc. (Hayward, Kalifornia). Oprócz własnego rozwoju w zakresie technologii akumulatorów, Bosch dysponuje wiedzą w dziedzinie innowacyjnych ogniw galwanicznych ze stałym elektrolitem dla akumulatorów litowych, jak również wyłącznymi patentami. "Ogniwa galwaniczne w stanie stałym mogą być przełomową technologią" - stwierdził Denner.

Do tej pory celem przemysłu było podwojenie gęstości energii w akumulatorach oraz zmniejszenie o połowę kosztów produkcji do końca tej dekady. Bosch ocenia, że wykorzystując stałe ogniwa będzie można do roku 2020 zwiększyć ponad dwukrotnie gęstość energii i osiągnąć dalsze znaczne obniżenie kosztów. Porównywalny samochód elektryczny, który ma dziś zasięg 150 kilometrów, będzie mógł przejechać ponad 300 kilometrów bez ładowania - i to przy niższej cenie.


Fot. Bosch

Strategiczne uzupełnienie prowadzonych badań akumulatorów

Nabycie Seeo Inc. wpisuje się w strategię Bosch dotyczącą elektromobilności. Już teraz Bosch oferuje szeroką gamę komponentów do elektromobilności, od silników i elektroniki mocy do akumulatorów. Jak dotąd Bosch wdrożył 30 projektów związanych z elektromobilnością. Jednocześnie inżynierowie pracują na dalszym doskonaleniem rozwiązań technicznych, aby elektromobilność stała się bardziej praktyczną propozycją dla kierowców. Według prognozy spółki, w roku 2025 około 15 procent wszystkich nowych samochodów wyprodukowanych na świecie będzie miało elektryczny napęd. W Europie więcej niż jedna trzecia wszystkich nowych aut będzie napędzana elektrycznie - większość jako hybryda typu plug-in. Już w 2014 roku Bosch z firmami GS Yuasa i Mitsubishi Corporation utworzyli joint venture pod nazwą Lithium Energy and Power GmbH & Co. KG, którego celem jest rozwój bardziej wydajnych generacji akumulatorów litowo-jonowych. Technologia z firmy Seeo Inc. uzupełnia dotychczasową, rozwijaną dzięki współpracy z japońskimi partnerami Boscha. W rezultacie dojdzie do połączenia przełomowych technologii pochodzących ze start-upu z know-how na temat systemów i technologii Boscha, kompetencji GS Yuasa w dziedzinie ogniw galwanicznych oraz szerokiej bazy przemysłowej Mitsubishi Corporation.


Fot. Bosch

Bosch dysponuje pierwszymi prototypami w nowej technologii

Od lat producenci samochodów i dostawcy przemysłu motoryzacyjnego starają się stworzyć bardziej wydajne akumulatory. Ogniwa są tutaj ważnym elementem, bowiem akumulator samochodu elektrycznego składa się z wielu połączonych ze sobą ogniw w pojedynczych celach. Ogniwa są zatem istotnym elementem tworzenia wartości. Wydajność tego magazynu energii może być poprawiona różnymi metodami. Na przykład w dziedzinie chemii ogniw główną rolę odgrywa materiał, z którego wykonane są elektrody (katoda i anoda). W obecnych akumulatorach litowo-jonowych jednym z powodów ograniczonej gęstości energii jest fakt, że anoda składa się w dużym stopniu z grafitu. Korzystanie z technologii ogniw w stanie stałym pozwoli Boschowi produkować anodę z czystego litu, co znacznie zwiększa zdolność magazynowania, a więc pojemność akumulatora. Ponadto, nowe ogniwa będą pozbawione płynnego elektrolitu, co oznacza, że staną się niepalne. "Anoda z czystego litu to ogromny skok w innowacyjnej konstrukcji ogniw akumulatorów" - powiedział Denner. Bosch dzięki nabyciu Seeo Inc. posiada obecnie pierwsze próbki ogniw, które mają potencjał, aby spełnić wysokie standardy przemysłu motoryzacyjnego pod względem trwałości i bezpieczeństwa.

Źródło: Robert Bosch Sp. z o.o.
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl