Dziś jest niedziela, 5 kwiecień 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 4.2396 +1.14% 1EUR 4.5792 +0.05% 1GBP 5.2164 +0.17%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
IIX edycja Targów Energetycznych ENERGETICS już w listopadzie!
więcej
Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
21 kwiecień 2020
Targi Expopower 
więcej
23 kwiecień 2020
Seminarium EX - edycja XIV 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
26 październik 2016.

Magazynowanie energii elektrycznej w układach motoryzacyjnych

Magazynowanie energii elektrycznej w układach motoryzacyjnych

W odpowiedzi na zapytanie otrzymane od jednego z markowych producentów z branży motoryzacyjnej, firma HEITEC zaprojektowała i wyprodukowała przenośny system ładowania typu plug-in do pojazdu hybrydowego. Projekt opiera się na inteligentnym układzie zasilającym elektronikę, która wytwarza prąd stały DC potrzebny do zasilenia baterii trakcyjnej za pośrednictwem standardowego przyłącza 230V AC. Całość została umieszczona w zgrabnej, profilowanej na życzenie klienta obudowie, która dodatkowo podnosi walory użytkowe urządzenia.

Dzięki temu oraz technologii plug-in możliwe jest bezproblemowe ładowanie pojazdu hybrydowego z wykorzystaniem właściwie każdego dostępnego przyłącza krajowego. Z kolei wykonanie w poręcznej obudowie pozwala na transport zarówno wewnątrz pojazdu, jak ładowanie w wybranym przez użytkownika miejscu. W przypadku przewidywanego krótkiego dystansu, ładowarka może pozostać w miejscu przechowywania pojazdu dzięki czemu oszczędzamy na ciężarze, paliwie i tym samym zwiększamy zasięg zdolny do pokonania.

Magazynowanie energii elektrycznej w układach motoryzacyjnych

Aby sprostać temu wymagającemu projektowi HEITEC musiał przeanalizować wszystkie wymagania stawiane urządzeniom tego rodzaju i dopiero potem przystąpić do wykonania projektu podzespołów elektronicznych razem z obudową.

Charakterystyka techniczna

  • Wyprofilowana obudowa na zamówienie
  • Napięcie wejściowe: 230V AC +/- 10%
  • Częstotliwość wejściowa: 47 - 63 Hz
  • Prąd wejściowy: max. 10 A
  • Napięcie wyjściowe: 150 - 250V DC
  • Prąd wyjściowy: max. 13,5 A
  • Moc wyjściowa: max. 2 kW
  • Klasa ochrony: 1
  • Ciężar: ok. 22 kg
  • Wymiary: 580 x 441 x 202 mm
  • Wtyczka: CEE 7/7 (typ E/F)
  • Stopień ochrony: IP 54
  • Ochrona EMC

Precyzyjne żądania stawiane wyrobom przeznaczonym do branży automotive przekładają się również na wymagania dotyczące niezawodności, wytrzymałości i ogólnej efektywności pracy. Dodatkowo, aby zapewnić stabilny sposób zarządzania procesem ładowania, zaimplementowano wysoko-efektywny system komunikacji, który ma współpracować z podzespołami energoelektronicznymi. Co więcej, opracowano zestaw do monitoringu poszczególnych elementów wrażliwych tak na awarie, jak i na standardowe zużycie czy choćby proces starzenia termicznego - wszystko co zwiększa bezpieczeństwo użytkowania ładowarki i jednocześnie wpływa na poprawę ogólnych osiągów.

Główne zalety

  • Projekt pod potrzeby użytkownika
  • Optymalizacja kosztów
  • Lekka, solidna i wytrzymała obudowa
  • Odporność na wstrząsy i wibracje
  • Podzespoły energoelektroniczne wykonane zgodnie z projektem
  • Wysoka funkcjonalność
  • Szybka implementacja

Sama obudowa także podlegała pewnym obostrzeniom. Musiała być nie tylko kompaktowa (co umożliwia mobilność), wytrzymała na warunki atmosferyczne i solidna, lecz również powinna oferować wystarczającą przestrzeń wewnątrz na wszystkie niezbędne podzespoły oraz prezentować wykonanie zgodnie z korporacyjnym wizerunkiem jak choćby kolorystyka czy wykończenia.

W celu usprawnienia procesu projektowania i produkcji, prace zlecono w kilku oddziałach firmy HEITEC, co dodatkowo miało pomóc w zrealizowaniu przedsięwzięcia w krótkim czasie. Dzięki połączonemu wysiłkowi wielu osób udało się tego dokonać, a pojazd wraz z ładowarką został wdrożony do produkcji masowej.

Źródło: Energoelektronika
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl