Dziś jest środa, 23 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8408 +0.26% 1EUR 4.2792 +0.04% 1GBP 4.97 -0.02%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
26 październik 2016.

Magazynowanie energii elektrycznej w układach motoryzacyjnych

Magazynowanie energii elektrycznej w układach motoryzacyjnych

W odpowiedzi na zapytanie otrzymane od jednego z markowych producentów z branży motoryzacyjnej, firma HEITEC zaprojektowała i wyprodukowała przenośny system ładowania typu plug-in do pojazdu hybrydowego. Projekt opiera się na inteligentnym układzie zasilającym elektronikę, która wytwarza prąd stały DC potrzebny do zasilenia baterii trakcyjnej za pośrednictwem standardowego przyłącza 230V AC. Całość została umieszczona w zgrabnej, profilowanej na życzenie klienta obudowie, która dodatkowo podnosi walory użytkowe urządzenia.

Dzięki temu oraz technologii plug-in możliwe jest bezproblemowe ładowanie pojazdu hybrydowego z wykorzystaniem właściwie każdego dostępnego przyłącza krajowego. Z kolei wykonanie w poręcznej obudowie pozwala na transport zarówno wewnątrz pojazdu, jak ładowanie w wybranym przez użytkownika miejscu. W przypadku przewidywanego krótkiego dystansu, ładowarka może pozostać w miejscu przechowywania pojazdu dzięki czemu oszczędzamy na ciężarze, paliwie i tym samym zwiększamy zasięg zdolny do pokonania.

Magazynowanie energii elektrycznej w układach motoryzacyjnych

Aby sprostać temu wymagającemu projektowi HEITEC musiał przeanalizować wszystkie wymagania stawiane urządzeniom tego rodzaju i dopiero potem przystąpić do wykonania projektu podzespołów elektronicznych razem z obudową.

Charakterystyka techniczna

  • Wyprofilowana obudowa na zamówienie
  • Napięcie wejściowe: 230V AC +/- 10%
  • Częstotliwość wejściowa: 47 - 63 Hz
  • Prąd wejściowy: max. 10 A
  • Napięcie wyjściowe: 150 - 250V DC
  • Prąd wyjściowy: max. 13,5 A
  • Moc wyjściowa: max. 2 kW
  • Klasa ochrony: 1
  • Ciężar: ok. 22 kg
  • Wymiary: 580 x 441 x 202 mm
  • Wtyczka: CEE 7/7 (typ E/F)
  • Stopień ochrony: IP 54
  • Ochrona EMC

Precyzyjne żądania stawiane wyrobom przeznaczonym do branży automotive przekładają się również na wymagania dotyczące niezawodności, wytrzymałości i ogólnej efektywności pracy. Dodatkowo, aby zapewnić stabilny sposób zarządzania procesem ładowania, zaimplementowano wysoko-efektywny system komunikacji, który ma współpracować z podzespołami energoelektronicznymi. Co więcej, opracowano zestaw do monitoringu poszczególnych elementów wrażliwych tak na awarie, jak i na standardowe zużycie czy choćby proces starzenia termicznego - wszystko co zwiększa bezpieczeństwo użytkowania ładowarki i jednocześnie wpływa na poprawę ogólnych osiągów.

Główne zalety

  • Projekt pod potrzeby użytkownika
  • Optymalizacja kosztów
  • Lekka, solidna i wytrzymała obudowa
  • Odporność na wstrząsy i wibracje
  • Podzespoły energoelektroniczne wykonane zgodnie z projektem
  • Wysoka funkcjonalność
  • Szybka implementacja

Sama obudowa także podlegała pewnym obostrzeniom. Musiała być nie tylko kompaktowa (co umożliwia mobilność), wytrzymała na warunki atmosferyczne i solidna, lecz również powinna oferować wystarczającą przestrzeń wewnątrz na wszystkie niezbędne podzespoły oraz prezentować wykonanie zgodnie z korporacyjnym wizerunkiem jak choćby kolorystyka czy wykończenia.

W celu usprawnienia procesu projektowania i produkcji, prace zlecono w kilku oddziałach firmy HEITEC, co dodatkowo miało pomóc w zrealizowaniu przedsięwzięcia w krótkim czasie. Dzięki połączonemu wysiłkowi wielu osób udało się tego dokonać, a pojazd wraz z ładowarką został wdrożony do produkcji masowej.

Źródło: Energoelektronika
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl