Dziś jest piątek, 13 grudzień 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8505 -0.4% 1EUR 4.2846 -0.01% 1GBP 5.0756 -0.08%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
27 lipiec 2006.

Naprawiać czy wymieniać? Właściwe decyzje dotyczące silników

Awaria silnika nie jest niczym dobrym i zawsze przytrafi a się w najgorszym momencie. Jeśli jest jakaś dobra strona, to tylko ta, że daje szansę na ocenę - naprawiać czy wymieniać. Aby wybrać najlepszą opcję, należy przy podejmowaniu decyzji znać możliwości naprawy i kierować się logiką. Na schemacie na str. 20 pokazany jest sposób podejmowania decyzji dotyczących zepsutego silnika. Nie podane są wszystkie możliwe opcje, gdyż nie uwzględniono wszystkich możliwych zastosowań.

Analiza zastosowania

Pierwszym krokiem jest ocena, czy silnik nadaje się do danego zastosowania. Dla przykładu, silnik z otwartą obudową nie będzie praktyczny do pił, gdzie mnóstwo kurzu i opiłków lub trocin unosi się w powietrzu. Lepszy będzie zamknięty, chłodzony wymuszonym ruchem powietrza (ang. TEFC - Totally Enclosed, Fan-Cooled). Procesy i zastosowania oraz cykle użycia często się zmieniają, dlatego zawsze warto zastanowić się nad tym, do czego w danej chwili służy silnik, aby podjąć właściwą decyzję o wymianie lub naprawie.

Jeśli uszkodzony silnik jest właściwy do danego zastosowania, należy ocenić stan rdzenia statora. Czy jest trwale i znacząco uszkodzony? Czy przed awarią silnik przekraczał dopuszczalną temperaturę pracy (widoczne ślady przegrzania na obudowie)? Jeśli w danym zastosowaniu nie są niezbędne specjalne cechy silnika, które jednocześnie powodują wzrost jego ceny lub utrudniają znalezienie właściwego urządzenia, może lepiej kupić nowy silnik, niż naprawiać rdzeń statora.

Jeśli rdzeń statora jest w satysfakcjonującym stanie, należy rozważyć następujące punkty decyzyjne:

  • Czy nastąpiła katastrofa?
  • Czy są przesłanki do wystąpienia katastrofy?
  • Czy rotor jest zniszczony?
  • Czy inne części mechaniczne są znacząco zniszczone?
  • Czy silnik spełnia normy EPAct, czy NEMA Premium?

Pełną treść artykułu znajdą Państwo w aktualnym numerze Utrzymania Ruchu
Zachęcamy do lektury

Źródło: Utrzymanie Ruchu
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl