Dziś jest piątek, 18 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8503 -0.35% 1EUR 4.2844 -0.01% 1GBP 4.9671 +0.43%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
8 sierpień 2006.

Układy napędowe z bezszczotkowymi silnikami prądu stałego - cz. 2

Układ zasilania silnika

Do poprawnej pracy silnika bezszczotkowego niezbędna jest informacja o położeniu wirnika względem stojana uzyskiwana w rozwiązaniach klasycznych z czujników Halla lub czujników optycznych. Przy ograniczonym od dołu zakresie prędkości obrotowej można stosować układ bezczujnikowy, który zmniejsza koszt układu zasilania i poprawia niezawodność całego napędu. Istotą działania takiego rozwiązania jest określanie położenia wirnika na podstawie pomiaru napięcia rotacji w niezasilanym paśmie uzwojenia silnika, a dokładnie określenie zer w przebiegu napięcia rotacji. Na rys. 3 przedstawiono schemat blokowy układu zasilania silnika, zaś zdjęcie nr 4 przedstawia jego widok bez obudowy.

Rys.3. Schemat blokowy układu zasilania silnika

 

Zdjęcie nr 4. Układ zasilania silnika

 

Wnioski
Przedstawiony układ napędowy jest znacznie trwalszy, cichszy i bardziej niezawodny od dotychczas stosowanego silnika komutatorowego. Ponadto nie wymaga on wymiany szczotek i konserwacji komutatora. Dodatkową zaletą układu jest duża (trzykrotna) przeciążalność i łatwość regulacji prędkości obrotowej. Dzięki magnesom trwałym po wyłączeniu zasilania następuje szybki hamowanie silnika co ma znaczenie w tym konkretnym zastosowaniu (przewijanie reklam). Niskie napięcie zasilania - 12V pozwala na stosowanie napędu w ruchomych reklamach umieszczanych na samochodach.

Zbigniew GORYCA

 

Źródło: Energoelektronika.pl
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl