Dziś jest wtorek, 7 kwiecień 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 4.1717 -1.28% 1EUR 4.5342 -0.59% 1GBP 5.1437 -1.14%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
21 kwiecień 2020
Targi Expopower 
więcej
23 kwiecień 2020
Seminarium EX - edycja XIV 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
8 sierpień 2006.

Układy napędowe z bezszczotkowymi silnikami prądu stałego - cz. 2

Układ zasilania silnika

Do poprawnej pracy silnika bezszczotkowego niezbędna jest informacja o położeniu wirnika względem stojana uzyskiwana w rozwiązaniach klasycznych z czujników Halla lub czujników optycznych. Przy ograniczonym od dołu zakresie prędkości obrotowej można stosować układ bezczujnikowy, który zmniejsza koszt układu zasilania i poprawia niezawodność całego napędu. Istotą działania takiego rozwiązania jest określanie położenia wirnika na podstawie pomiaru napięcia rotacji w niezasilanym paśmie uzwojenia silnika, a dokładnie określenie zer w przebiegu napięcia rotacji. Na rys. 3 przedstawiono schemat blokowy układu zasilania silnika, zaś zdjęcie nr 4 przedstawia jego widok bez obudowy.

Rys.3. Schemat blokowy układu zasilania silnika

 

Zdjęcie nr 4. Układ zasilania silnika

 

Wnioski
Przedstawiony układ napędowy jest znacznie trwalszy, cichszy i bardziej niezawodny od dotychczas stosowanego silnika komutatorowego. Ponadto nie wymaga on wymiany szczotek i konserwacji komutatora. Dodatkową zaletą układu jest duża (trzykrotna) przeciążalność i łatwość regulacji prędkości obrotowej. Dzięki magnesom trwałym po wyłączeniu zasilania następuje szybki hamowanie silnika co ma znaczenie w tym konkretnym zastosowaniu (przewijanie reklam). Niskie napięcie zasilania - 12V pozwala na stosowanie napędu w ruchomych reklamach umieszczanych na samochodach.

Zbigniew GORYCA

 

Źródło: Energoelektronika.pl
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl