Dziś jest piątek, 3 kwiecień 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 4.1917 +0.52% 1EUR 4.5769 +0.16% 1GBP 5.2075 +0.94%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej
Targi AUTOMATICON odwołane!
więcej
75 edycja Seminarium SUR za nami
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
21 kwiecień 2020
Targi Expopower 
więcej
23 kwiecień 2020
Seminarium EX - edycja XIV 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
26 październik 2006.

Monitoring parametrów zasilania silników indukcyjnych cz.1

Listopad - Sposoby gromadzenia niezbędnych danych przez systemy monitoringu i jak dane te pomagają w zwiększeniu wydajności i żywotności silników indukcyjnych w aplikacjach przemysłowych.
 
Silniki to podstawowe urządzenia elektryczne wykorzystywane w przemyśle. Obecnie najbardziej popularne są wielofazowe napędy indukcyjne, przy czym ponad 90% z nich to silniki klatkowe. Ten właśnie rodzaj napędów jest preferowany z kilku powodów:

  • silniki te są stosunkowo tanie,
  • mają nieskomplikowaną budowę,
  • mogą być łatwo wymieniane,
  • pracują niezawodnie,
  • jest wiele możliwości ich instalacji i są dostępne w różnych obudowach.
     

Rysunek 1. Ciepło to podstawowy wróg silników indukcyjnych. Jak pokazuje niniejsza fotografia, nadmierny wzrost temperatury może doprowadzić do zniszczenia stojana silnika

Ze względu na to, że firmy i zakłady przemysłowe ponoszą znaczne nakłady kapitałowe związane z zakupem i utrzymaniem napędów indukcyjnych, stanowiące znaczącą część ich budżetu, istotną kwestią jest wiedza o stanie i warunkach funkcjonowania tych urządzeń na początku i w trakcie ich eksploatacji. Choć silniki te są urządzeniami raczej niezawodnymi, niekiedy jednak mogą ulegać przedwczesnym awariom. Wśród możliwych przyczyn takich sytuacji wymienić należy przede wszystkim: niewłaściwą obsługę i smarowanie, złe warunki środowiskowe, nieodpowiednią wartość napięcia zasilania oraz niewłaściwe dopasowanie silnika do konkretnej aplikacji. Wszystkie te przyczyny powodują w zasadzie jeden, zgubny dla silnika skutek - nadmierny wzrost temperatury(...)

Artykuł pod redakcją Andrzeja Ożadowicza

Pełną treść artykułu znajdą Państwo w aktualnym numerze  Utrzymania Ruchu
Zachęcamy do lektury

Źródło: Utrzymanie Ruchu
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl