Dziś jest czwartek, 12 grudzień 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.866 -0.13% 1EUR 4.2851 -0.07% 1GBP 5.0798 -0.29%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
26 październik 2006.

Monitoring parametrów zasilania silników indukcyjnych cz.1

Listopad - Sposoby gromadzenia niezbędnych danych przez systemy monitoringu i jak dane te pomagają w zwiększeniu wydajności i żywotności silników indukcyjnych w aplikacjach przemysłowych.
 
Silniki to podstawowe urządzenia elektryczne wykorzystywane w przemyśle. Obecnie najbardziej popularne są wielofazowe napędy indukcyjne, przy czym ponad 90% z nich to silniki klatkowe. Ten właśnie rodzaj napędów jest preferowany z kilku powodów:

  • silniki te są stosunkowo tanie,
  • mają nieskomplikowaną budowę,
  • mogą być łatwo wymieniane,
  • pracują niezawodnie,
  • jest wiele możliwości ich instalacji i są dostępne w różnych obudowach.
     

Rysunek 1. Ciepło to podstawowy wróg silników indukcyjnych. Jak pokazuje niniejsza fotografia, nadmierny wzrost temperatury może doprowadzić do zniszczenia stojana silnika

Ze względu na to, że firmy i zakłady przemysłowe ponoszą znaczne nakłady kapitałowe związane z zakupem i utrzymaniem napędów indukcyjnych, stanowiące znaczącą część ich budżetu, istotną kwestią jest wiedza o stanie i warunkach funkcjonowania tych urządzeń na początku i w trakcie ich eksploatacji. Choć silniki te są urządzeniami raczej niezawodnymi, niekiedy jednak mogą ulegać przedwczesnym awariom. Wśród możliwych przyczyn takich sytuacji wymienić należy przede wszystkim: niewłaściwą obsługę i smarowanie, złe warunki środowiskowe, nieodpowiednią wartość napięcia zasilania oraz niewłaściwe dopasowanie silnika do konkretnej aplikacji. Wszystkie te przyczyny powodują w zasadzie jeden, zgubny dla silnika skutek - nadmierny wzrost temperatury(...)

Artykuł pod redakcją Andrzeja Ożadowicza

Pełną treść artykułu znajdą Państwo w aktualnym numerze  Utrzymania Ruchu
Zachęcamy do lektury

Źródło: Utrzymanie Ruchu
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl