Dziś jest środa, 23 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8473 +0.17% 1EUR 4.2778 -0.03% 1GBP 4.9449 -0.51%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
28 maj 2008.

Rdzenie nanokrystaliczne do ograniczania prądów łożyskowych

Rdzenie nanokrystaliczne do ograniczania prądów łożyskowych

Toroidalne rdzenie Cool Blue wykonane z materiału nanokrystalicznego NANOPERM zaczynają być używane w coraz większym stopniu do ograniczania niszczących silniki prądów łożyskowych, pojawiających się w układach sterowania napędem, z falowników pracujących z wysoką częstotliwością przełączania.

Prądy indukowane na wale silnika przy przerwaniu filmu smarowego upływają poprzez łożyska silnika jak i obciążenia do uziomu. Rezultatem tych niepożądanych prądów są uszkodzenia kulek łożyska oraz jej bieżni, prowadzące w rezultacie do uszkodzenia i przestoju całego układu napędowego.

Używanie rdzeni Cool Blue nie tylko bardzo istotnie redukuje przepięcia w skrzynce podłączeniowej silnika, ale również tłumi asymetryczne prądy generowane przez pojemności pasożytnicze samego silnika jak i kabli napędu.
W celu osiągnięcia wydajnego i sprawnego ograniczenia tych niszczących efektów, jeden lub więcej rdzeni Cool Blue w takich samych wymiarach powinny być zamontowane obok siebie na kablu biegnącym od falownika do silnika.

W takiej konfiguracji rdzenie pracują jako dławik skompensowany.

Metoda taka znacząco podnosi żywotność łożysk silnikowych oraz obciążenia co powoduje obniżenie czasu przestoju oraz koszty utrzymania napędów.



Dobór i montaż:
Dla każdego napędu zasilanego z falownika wymagane są 3-4 rdzenie, montuje je się na przewodach zasilających z wyłączeniem przewodu neutralnego.
Wymiar wewnętrzny rdzenia jest definiowany wymiarami kabli. Po zamontowaniu pakietu rdzeni prąd zaburzeń wspólnych ICM powinien być zmierzony.
Jeżeli jego wartość przekracza wartości przedstawione w tabeli powyżej ilość rdzeni powinna być podwojona. Jeżeli nadal jest za duży powinno się użyć kolejnego rozmiaru rdzenia.

Źródło: DACPOL
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl