Dziś jest sobota, 25 styczeń 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8308 +0.28% 1EUR 4.2463 +0.22% 1GBP 5.0312 +0.84%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej
więcej
Nowy cykl szkoleń praktycznych związanych z programowaniem sterowników marki Siemens
więcej
72 edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu - Kielce - Relacja
więcej
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
13 luty 2020
Seminarium dla Utrzymania Ruchu - edycja 76 
więcej
17 luty 2020
Programowanie sterowników PLC Siemens SIMATIC S7-300 - poziom rozszerzony 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
1 wrzesień 2008.

Kontrola prądu w pojazdach hybrydowych

Kontrola prądu w pojazdach hybrydowych

Deklaracja regeneracji energii hamowania

W ostatnim czasie wzrasta użycie pojazdów hybrydowych wyposażonych w dwa rodzaje silników - spalinowy i elektryczny. Silnik elektryczny wspomaga spalinowy podczas manewru wyprzedzania, podjazdu pod wzniesienie i jazdy z małą prędkością gdyż silnik spalinowy pracuje w tych warunkach z najmniejszą sprawnością. Niektóre pojazdy hybrydowe automatycznie wyłączają silnik spalinowy podczas jazdy w korkach ulicznych (częste ruszanie i zatrzymywanie się), co zapobiega marnotrawieniu energii podczas biegu jałowego. 

Opracował Ramon Portas, European Automotive Product Manager

Dzisiejsze pojazdy hybrydowe używają kilku źródeł energii: elektrycznej dostarczanej przez akumulatory połączone z silnikami elektrycznymi i cieplnej dostarczanej przez silnik spalinowy zasilany benzyną, olejem napędowym, a także innymi rodzajami paliw tj. etanol czy biopaliwa. Źródła te mogą być używane oddzielnie lub razem aby jak najszybciej reagować na komendy kierowcy. W celu zminimalizowania emisji dwutlenku węgla i dostarczenia adekwatnych osiągów, komputery pokładowe pojazdów analizują różne parametry (sposób jazdy kierowcy, poziom naładowania akumulatorów, obciążenie pojazdu itp.) i sterują odpowiednio pracą silników. Na przykład podczas jazdy w mieście przy całkowicie naładowanych bateriach komputer pokładowy może używać tylko silników elektrycznych do napędzania pojazdu zgodnie z wymaganiami kierowcy w zakresie prędkości i przyśpieszania. Jeśli natomiast poziom naładowania akumulatorów spadnie do granicznych wartości komputer uruchomi silnik spalinowy w celu ponownego ładowania baterii i pomocy silnikowi elektrycznemu w napędzaniu pojazdu.

Pełna treść artykułu w wersji angielskiej dostępna tutaj...

Źródło: Bodo's Power
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl