Dziś jest wtorek, 7 kwiecień 2020 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 4.1717 -1.28% 1EUR 4.5342 -0.59% 1GBP 5.1437 -1.14%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Aktualności
Przed nami 32. edycja targów ENERGETAB 2019
więcej
Targi Pneumatyki, Hydrauliki, Napędów i Sterowań KIELCE FLUID POWER
więcej
Targi AUTOMATICON odwołane!
więcej
Seminarium utrzynia ruchu - Wałbrzych 2019
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
21 kwiecień 2020
Targi Expopower 
więcej
23 kwiecień 2020
Seminarium EX - edycja XIV 
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
1 wrzesień 2008.

Kontrola prądu w pojazdach hybrydowych

Kontrola prądu w pojazdach hybrydowych

Deklaracja regeneracji energii hamowania

W ostatnim czasie wzrasta użycie pojazdów hybrydowych wyposażonych w dwa rodzaje silników - spalinowy i elektryczny. Silnik elektryczny wspomaga spalinowy podczas manewru wyprzedzania, podjazdu pod wzniesienie i jazdy z małą prędkością gdyż silnik spalinowy pracuje w tych warunkach z najmniejszą sprawnością. Niektóre pojazdy hybrydowe automatycznie wyłączają silnik spalinowy podczas jazdy w korkach ulicznych (częste ruszanie i zatrzymywanie się), co zapobiega marnotrawieniu energii podczas biegu jałowego. 

Opracował Ramon Portas, European Automotive Product Manager

Dzisiejsze pojazdy hybrydowe używają kilku źródeł energii: elektrycznej dostarczanej przez akumulatory połączone z silnikami elektrycznymi i cieplnej dostarczanej przez silnik spalinowy zasilany benzyną, olejem napędowym, a także innymi rodzajami paliw tj. etanol czy biopaliwa. Źródła te mogą być używane oddzielnie lub razem aby jak najszybciej reagować na komendy kierowcy. W celu zminimalizowania emisji dwutlenku węgla i dostarczenia adekwatnych osiągów, komputery pokładowe pojazdów analizują różne parametry (sposób jazdy kierowcy, poziom naładowania akumulatorów, obciążenie pojazdu itp.) i sterują odpowiednio pracą silników. Na przykład podczas jazdy w mieście przy całkowicie naładowanych bateriach komputer pokładowy może używać tylko silników elektrycznych do napędzania pojazdu zgodnie z wymaganiami kierowcy w zakresie prędkości i przyśpieszania. Jeśli natomiast poziom naładowania akumulatorów spadnie do granicznych wartości komputer uruchomi silnik spalinowy w celu ponownego ładowania baterii i pomocy silnikowi elektrycznemu w napędzaniu pojazdu.

Pełna treść artykułu w wersji angielskiej dostępna tutaj...

Źródło: Bodo's Power
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl