Dziś jest poniedziałek, 21 październik 2019 r.
Energoelektronika.pl na stronach Facebook REKLAMA MAPA SERWISU KONTAKT
Strona główna Załóż konto Artykuły branżowe Katalog firm Seminaria FAQ Kalendarium Słownik Oferta
Wyszukaj
1USD 3.8503 -0.35% 1EUR 4.2844 -0.01% 1GBP 4.9671 +0.43%
Zaloguj się
Login (adres e-mail):
Haslo:
  Rejestracja
  Zapomniałem hasła
Reklama

Reklama

Aktualności
Przyszłość sektora motoryzacji w Polsce ? raport Banku Pekao S.A.
więcej
Siemensa buduje fabrykę dla Przemysłu 4.0 w Polsce
więcej
32 edycja targów Energetab 2019 juz za cztery tygodnie
więcej
Cykl szkoleń z zakresu programowania sterowników SIMATIC S7-300, S7-1200
więcej

Zobacz archiwum

Kalendarium
23 październik 2019
LUMENexpo Targi Techniki Świetlnej  
więcej
29 październik 2019
73. edycja Seminarium dla Służb Utrzymania Ruchu  
więcej
Newsletter
Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne informacje o wydarzeniach w branży.
Podaj e-mail do subskrypcji:


Artykuły branżowe
1 wrzesień 2008.

Kontrola prądu w pojazdach hybrydowych

Kontrola prądu w pojazdach hybrydowych

Deklaracja regeneracji energii hamowania

W ostatnim czasie wzrasta użycie pojazdów hybrydowych wyposażonych w dwa rodzaje silników - spalinowy i elektryczny. Silnik elektryczny wspomaga spalinowy podczas manewru wyprzedzania, podjazdu pod wzniesienie i jazdy z małą prędkością gdyż silnik spalinowy pracuje w tych warunkach z najmniejszą sprawnością. Niektóre pojazdy hybrydowe automatycznie wyłączają silnik spalinowy podczas jazdy w korkach ulicznych (częste ruszanie i zatrzymywanie się), co zapobiega marnotrawieniu energii podczas biegu jałowego. 

Opracował Ramon Portas, European Automotive Product Manager

Dzisiejsze pojazdy hybrydowe używają kilku źródeł energii: elektrycznej dostarczanej przez akumulatory połączone z silnikami elektrycznymi i cieplnej dostarczanej przez silnik spalinowy zasilany benzyną, olejem napędowym, a także innymi rodzajami paliw tj. etanol czy biopaliwa. Źródła te mogą być używane oddzielnie lub razem aby jak najszybciej reagować na komendy kierowcy. W celu zminimalizowania emisji dwutlenku węgla i dostarczenia adekwatnych osiągów, komputery pokładowe pojazdów analizują różne parametry (sposób jazdy kierowcy, poziom naładowania akumulatorów, obciążenie pojazdu itp.) i sterują odpowiednio pracą silników. Na przykład podczas jazdy w mieście przy całkowicie naładowanych bateriach komputer pokładowy może używać tylko silników elektrycznych do napędzania pojazdu zgodnie z wymaganiami kierowcy w zakresie prędkości i przyśpieszania. Jeśli natomiast poziom naładowania akumulatorów spadnie do granicznych wartości komputer uruchomi silnik spalinowy w celu ponownego ładowania baterii i pomocy silnikowi elektrycznemu w napędzaniu pojazdu.

Pełna treść artykułu w wersji angielskiej dostępna tutaj...

Źródło: Bodo's Power
O nas  ::  Regulamin  ::  Polityka prywatności (Cookies)  ::  Reklama  ::  Mapa stron  ::  FAQ  ::  Kontakt
Ciekawe linki: www.klimatyzacja.pl  |  www.strony.energoelektronika.pl  |  promienniki podczerwieni
Copyright © Energoelektronika.pl